Correctheid radar bij dichte mist

doddeltje
Topic Starter
Berichten: 3

Correctheid radar bij dichte mist

#1 , 24 jun 2014 22:19

Ik ben geflitst bij dichte mist (69 in zone 50). Ik weet zeker dat ik niet te snel reed. Ik betwijfel dan ook of een radar wel correct werkt bij dichte mist. De radar was overigens juist gecalibreerd, maar in de handleiding van de fabrikant (vandaag door de wijkagent getoond) staat dat het toestel opgesteld moet worden op zo'n manier dat reflecties vermeden worden. Het lijkt me dat mist tot ongewenste reflecties kan leiden

Is hier jurisprudentie over? Heeft het zin dat ik dit verder op neem? Ik vermoed dat volgende stap politierechtbank is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 24 jun 2014 22:42

Mist verzwakt enkel de propagatie van de electromagnetische golven die van toepassig zijn in dit geval.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Wuyts1991
Berichten: 399

#3 , 24 jun 2014 22:47

Ik zou het voor de rechtbank trekken, dan kunnen ze daar ook nog eens lachen.

Nee serieus, zo'n toestellen zijn echt wel voorzien op dergelijke zaken.
Technisch zie ik hier geen enkel probleem buiten het feit dat mist de kentekenplaat onleesbaar KAN maken en dus in jouw voordeel geen boete opgesteld kan worden.

Trek dit door en men kan niet geldig flitsen bij regen, als de zon wat te hoog of te laag staat,...

Reclame

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 jun 2014 07:43

En ik die dacht dat radar juist diende om bij donker, mist en wolken beter te kunnen waarnemen.

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 25 jun 2014 19:05

Aan diegenen die graag met het vingertje zwaaien; gelieve een opleiding kleuterjuf te volgen, er zijn er tekort in België. Hier hoort dit echter niet thuis. Slotje erop.

Vandebos.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”