Zware overtredingen van EERSTE graad

pixel
Topic Starter
Berichten: 47

Zware overtredingen van EERSTE graad

#1 , 23 jun 2014 05:28

Goede morgen ,

Gisteren zoals zo velen gaan rondrijden na de overwinning Rode Duivels , nu ik reed tussen vele andere wagens .
Plots merk ik dat we richting voetgangerszonen aan het rijden waren omkeren was geen optie .

Waar aan mag ik mij verwachten ?

Dit heb ik terug gevonden is dit correct ?

Onmiddellijke inning 150 €

Bevel tot betaling 150 €

Boete opgelegd door de rechter 275 tot 1.375 €

Rechter mag rijbewijs intrekken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 23 jun 2014 10:15

Hangt er vanaf wat u exact aan het doen was?
Bv mensen in gevaar brengen.

Binnen de woonerven en de erven mogen de bestuurders de voetgangers niet in gevaar brengen en ze niet hinderen; zo nodig moeten zij stoppen. Zij moeten bovendien dubbel voorzichtig zijn ten aanzien van kinderen.

De gebruikers van de wegen voorbehouden voor voetgangers, fietsers en ruiters mogen elkaar niet in gevaar brengen en niet hinderen. Zij moeten dubbel voorzichtig zijn ten aanzien van kinderen en ze mogen het verkeer niet nodeloos belemmeren.

De bestuurders die in de voetgangerszones rijden, moeten stapvoets rijden; ze moeten de doorgang vrij laten voor de voetgangers en zo nodig stoppen. Ze mogen de voetgangers niet in gevaar brengen en niet hinderen.

Alle categorie 3 overtredingen. 165 euro boete bij een onmiddellijke inning, +10 euro via parket, rechtbank->beslissing rechter. Vergeet niet dat indien dat de politierechter beslist alles X 6 is en dat er nog administratieve kosten bijkomen en bijdrage verkeersfonds.

pixel
Topic Starter
Berichten: 47

#3 , 23 jun 2014 16:32

Bedankt BloodNight voor jou reactie !

Voetgangers hebben we zeker niet in gevaar gebracht we reden trouwens stapvoets
we stonden meer stil .

je zet neer categorie 3 overtredingen ? op de link hier onder had ik categorie 1 overtredingen gelezen .

http://users.telenet.be/ouders25/boetes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 23 jun 2014 16:56

Misschien beter in de wetteksten gaan kijken.
Boetes zijn zoals BloodNight zegt
Hou er rekening mee dat politie tegenwoordig een RB ONMIDDELLIJK kan intrekken ( in bepaalde gevallen). Ze hoeven daarvoor geen voorafgaande toestemming van het parket te hebben.
http://www.wegcode.be/informatief/boetetarieven" onclick="window.open(this.href);return false;

pixel
Topic Starter
Berichten: 47

#5 , 24 jun 2014 08:05

Bedankt Franciscus voor de link en ja BloodNight heeft zeker gelijk !

Ik ga nu afwachten of ik iets ga door gestuurd krijgen of niet !

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”