PV elektronisch te laat ontvangen

gouranga
Topic Starter
Berichten: 36

PV elektronisch te laat ontvangen

#1 , 18 jun 2014 19:51

Op 5 juni ontving ik zowel een aanvankelijk proces verbaal(opgesteld 14-05-2014) als voorstel tot onmiddellijke inning (opgesteld 29-05-2014) via e-mail.
Door een technische fout tussen de leasing maatschappij en een IT supplier is er iets grondig mis gegaan tijdens het versturen van de boete.
Dit is veel te laat opgemerkt en werd pas na 2-3 weken rechtgezet.

Ik kan dit allemaal bewijzen door de datums van het voorblad en de datum van het ingescande pv.

Het probleem is dat de boete aan mij is gericht omdat ik hoofdbestuurder ben van de auto, ik zat echter op dat moment in het buitenland.
Ik kan dit eveneens bewijzen.

De boete is rond 6 juni betaald geweest door de persoon die de auto bestuurde.
Stuur ik nog het ingevulde formulier dat bij de boete zit terug naar de politie waarin ik aangeef dat ik niet reed of steek ik hier best mijn tijd niet in?
Staat deze boete nu in een centrale database op mijn naam geregistreerd?

Als hoofdbestuurder heb ik al heel wat ongemak ondervonden hierdoor...
Ik zou graag de zaak volledig afsluiten en achter me laten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 18 jun 2014 20:21

Gezien reeds betaald (hopelijk met de juiste referentie) dient u niets meer te doen.
Zal een onmiddellijke inning zijn dus na betaling (in principe) geen verder juridisch gevolg.
OM heeft wel de mogelijkheid binnen de 30 dagen nog te vervolgen maar is een weinig voorkomende procedure.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”