Foutief parkeren bij hulp bieden

Claudiad
Topic Starter
Berichten: 2

Re: Foutief parkeren bij hulp bieden

#16 , 18 jun 2014 14:40

Ik had de arts eerder gebeld om te vragen of ik niet best een ambulance liet komen omdat hij zoveel pijn had, toen wisten we natuurlijk niet wat er aan de hand was, maar ze hebben ons aangeraden om toch te proberen zelf de persoon te vervoeren als dat mogelijk was. Maar daar heb ik natuurlijk geen bewijs ofzo van.
We hebben toen niet gebeld om de foutparkeerder te melden, want het had toch nog even geduurd voor die auto weg zou worden gesleept. Achteraf gezien had ik dat beter meteen gedaan, dat had wel in mijn voordeel gepleit denk ik, maar langs de andere kant woon ik daar niet dus is het niet echt aan mij. Op zo'n momenten denk je ook gewoon wat het meest snelle en praktische is.
Ik zou kunnen hopen op een rechter die het menselijke van de zaak inziet, maar dat is geen zekerheid, dus denk ik dat ik maar gewoon de boete ga betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#17 , 19 jun 2014 00:21

U kan eventueel de zaak voor de rechter laten brengen en dan aan de hand van de overtuigingsstukken ook om een opschorting van straf verzoeken.

Geniet u rechtsbijstand, dan worden u ook de advocaats- en doorgaans ook de gerechtskosten betaald.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Turaki
Berichten: 6870

#18 , 19 jun 2014 08:18

Noodtoestand kan ook maar enkel ingeroepen worden (als dit al aanvaard wordt) bij het ophalen, bij het terugbrengen zal dit niet gebruikt kunnen worden. Eventuele kosten die u uitspaart door vrijspraak van de 1e boete, bent u dan waarschijnlijk wel kwijt aan bijkomende gerechtskosten.

Reclame

Zuuid
Berichten: 13

#19 , 20 jun 2014 08:49

Indien het zo dringend en levensbedreigend is dient u de dienst 100 te laten komen.
Dat moet helemaal niet.

Wuyts1991
Berichten: 399

#20 , 20 jun 2014 12:24

Dat moet helemaal niet.
Niets moet, alleen op tijd naar het toilet.
Kunnen we gewoon even serieus blijven en TS helpen in plaats van nodeloos dwars te liggen?

giserke
Berichten: 2434

#21 , 20 jun 2014 12:28

Dat moet helemaal niet.
Niets moet, alleen op tijd naar het toilet.
Kunnen we gewoon even serieus blijven en TS helpen in plaats van nodeloos dwars te liggen?
Ik zie dat niet als dwars liggen.
Er is slechts 1 persoon die kan oordelen of de genomen interventie van de TS gerechtvaardigd was of niet, en dat is de spoedarts.
Hij moet hiervoor een attest opmaken.

Dan wil ik nog 1 politierechter tegenkomen die het uitvoeren van uw burgerplicht in deze gaat betwisten.

Wuyts1991
Berichten: 399

#22 , 20 jun 2014 13:29

Klopt maar er wordt zoveel geroepen zonder enige onderbouwing.

Het antwoord is in deze zaak ook al lang gegeven.
TS heeft twee OI's gekregen.
TS heeft een antwoordformulier verstuurd.
TS moet nu nog maar 1 OI betalen + 10 euro bijkomende kosten MS.
TS kreeg het antwoord dat ze ofwel kan betalen ofwel tegen de MS kan ingaan en met de nodige documenten kan hopen op een menselijke rechter.

Of ze de dienst 100 had moeten bellen of niet doet niet ter zake. De feiten zijn wat ze zijn en de verdere mogelijkheden werden gegeven.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 23 jun 2014 17:53

Als de draadstarter in het bezit is van een getekend attest van de spoedarts, zou ik het risico wel nemen om protest aan te tekenen.
Ik zie niet in waarom - buiten het feit dat u de rekening niet gaat betalen ...
Het parket was duidelijk al niet onder de indruk van het "bezwaar" van draadstarter.


Zijn er 2 aparte inbreuken vastgesteld - 2 x parkeren op een trottoir, 1 bij ophalen en 1 bij terugbrengen - dus zonder ééndaadse samenloop ?
Of 2 keer dezelfde inbreuk door verschillende verbalisanten - als je er een kwartier staat in een stad waar ze daar naar omkijken kan dat wel ?

Als het parket van 2 x 110 OI naar 1x 120 MS gaat, is het waarschijnlijk dezelfde inbreuk geweest.
IN dat geval is dat rechtgezet ...


Aangezien het om meer dan een passagier laten uitstappen gaat, is het parkeren.

De feiten zijn "bewezen" tot bewijs tegendeel.
DS kan het tegendeel niet bewijzen, en betwist zelfs niet daar gestaan te hebben ...


Gokken op een "meelevende" rechter :?:
Kan wel eens mis lopen ....


Voor niet dringend ziekenvervoer : 105 of Vlaamse Kruis bellen als men het zelf niet veilig kan ...

Franciscus
Berichten: 38602

#24 , 23 jun 2014 18:27

De dienst 100 kan door IEDEREEN gebeld worden - een attest van een arts is enkel nodig indien er naar een bepaald ziekenhuis moet vervoerd worden.
In al de andere gevallen zal de ziekenwagen rijden naar ziekenhuis dat in de procedure het dichtste bij is in het systeem.
Dus als de arts ter plaatse aangeeft dat het dringend is wordt direct de 100 verwittigt.
Iedere persoon die bij het slachtoffer is op de openbare weg of in private woning kan de 100 bellen.
Ook de MUG ( waar een dokter bijzit) kan opgeroepen worden ( ik dacht dat hier wel een hulpverleningsdienst de vraag moet stellen -BW, politie, verpleegkundige).

Indien u dus levensgevaar vreest en u doet niets dan kan u vervolgt worden wegens schuldig verzuim dat kan ook.

Voor niet dringend vervoer kan inderdaad gebruik gemaakt worden van alle mogelijke vormen gaande van niet- dringend ziekenwagen vervoer over taxi tot privé wagen.

Het begrip nood en noodtoestand is specifiek en zal door de rechtbank bekeken worden. In het strafrecht art 70 en 416. als voorbeeld.

Om als particulier iemand op te halen met een hernia en dan op trottoir gaan staan --verbalisanten kunnen dat niet weten noch ruiken en dus begaat u een overtreding.
Uw argumenten en bewijzen zullen dan via rechtbank moeten gaan.
Die beslist.

PS Enige tijd geleden reed een collega achter de ziekenwagen die zijn vader vervoerde ( hartaanval). Hij had moeder bij. Ziekenwagen reed voorbij rode verkeerslicht en hij volgde. Flitspaal op kruispunt met als gevolg dat collega PV in de bus kreeg en mocht voorkomen... ook met vertoon van alle papieren en attest van overlijden van vader ... werd collega toch veroordeeld.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 23 jun 2014 19:49

Lumbago is weliswaar pijnlijk, maar echt geen noodtoestand.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”