De snelheid die deze combinatie kan halen gaat bepalend zijn.
Als het niet sneller kan dan 18 km/u : gemotoriseerd voortbewegingstoestel.
Als je het op veilig wil spelen, zorg dat dat ding eender hoe (ook met bijtrappen) beperkt is tot 18 km/u
Geen helmplicht, je mag overal rijden mits snelheid aan te passen, geen motorvoertuig voor de wegcode, geen inschrijving, ...
Voor de rest volg ik de redenering van Wuyts1991 :
Tot 25 : bromfiets klasse A
boven 25 : bromfiets klasse B
Daar is nog wel een
klein probleempje mee :
Die dingen moeten dan ook een type goedkeuring als bromfiets hebben, of je mag er niet mee op de openbare weg ...
En daar spreken we over stevige boetes bij inbreuken - zeker voor import en verkoop ...
Zonder typegoedkeuring kan je ze niet inschrijven, tegenwoordig ook verplicht voor de nieuwe bromfietsen.
Motorfiets ... ik moet er niet aan denken dat deze dingen meer dan 45 km/u gaan ...
Da's op wettelijk vlak de doos van Pandora open trekken.
Ik denk dat de klassieke elektrische fiets wel onder de 0,25 kW blijft hoor.
op papier toch ...
... in praktijk is het elektrische "fiets"gebeuren stilaan meer een zwendeltje in illegale bromfietsen of zelfs motorfietsen aan het worden.
meer dan 250W
werken zonder trappen
werken boven 25 km/u
sommige werken zelfs boven 45 km/u