Kopie boorddocumenten volgens politie rijden zonder papieren

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Kopie boorddocumenten volgens politie rijden zonder papi

#16 , 13 jun 2014 11:22

Bij de nieuwe inschrijvingsbewijzen (gele) is dit probleem opgelost, deze zijn in 2 delen, maar bij de 'oude' roze is dit nog niet het geval.
Het is niet echt in twee delen. Er is een kopie van het inschrijvingsbewijs toegevoegd om thuis te bewaren. Er staat ook duidelijk een voertuig op het originele inschrijvingsbewijs, en een huisje op de kopie om thuis te bewaren.

Ik denk niet dat je er mee weg komt als je het deel met het huisje op voorlegt bij controle op de weg. Dit is immers de kopie. Het deel met het voertuig op is het eigenlijke inschrijvingsbewijs.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sianna
Topic Starter
Berichten: 156

#17 , 13 jun 2014 20:03

@ Tom: Maar het zijn toch beiden officiële documenten? Allé, als je u vergist en je legt het verkeerde deel in de wagen, ben je alsnog de pineut?

Feit is dat de wagen niet kan verkocht worden zonder beide delen (is mij verteld door mijn makelaar) dus met maar één deel zijn ze in principe niets. Dus vandaar dat ik ook verwacht dat het tweede deel, met het huisje, als officieel erkend wordt.

Maar hier was het dus nog een oud papier (moto ongeveer zes jaar oud, dus nog geen nieuw inschrijvingsbewijs).

Purple
Berichten: 246

#18 , 16 jun 2014 09:05

Dit is goed om weten.

Ik rijd al van 2001 rond met kopies van de boorddocumenten. Enkel het aanrijdingsformulier heb ik origineel bij.

Niet met de reden 'als ze hem stelen, heb ik mijn papieren nog', want wat ben je met papieren als je motor weg is.

Gewoon omdat ze er anders na een tijdje uitzien als een vod in plaats van een officieel document.

Deze raad heb ik trouwens gekregen van de rijschool destijds.

Dan heb ik al een paar keer goedgezinde agent gehad blijkbaar.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 16 jun 2014 16:56

Ik heb nochtans weet van mededelingen van de politie die zélf aanraadden om alleen een kopie in de wagen mee te nemen.
Ik raad aan enkel de bevelen van de politie op te volgen, en niet hun verkeersraad ...
Je wil niet weten hoe vaak ze verkeerde raad geven, verkeerde PVs opstellen omdat ze de wetgeving zelf niet kennen / begrijpen ...
De voor de hand liggende oplossing is nog steeds om een inschrijvingsbewijs in twee delen te maken: A hebt u altijd bij, B ligt thuis en hebt u alleen nodig bij een verkoop. Maar dat is te moeilijk, zeker?
Dat heeft onwaarschijnlijk veel tijd gekost maar is (eind ?) vorig jaar eindelijk ingevoerd.

Stond al als mogelijkheid in de wetgeving vanuit de tijd van Dehaene zaliger ... toen die nog verkeersminister was voor hij premier werd.
Samen met het strafpunten-rijbewijs ....

WP002
Berichten: 1479

#20 , 17 jun 2014 08:27

Ik raad aan enkel de bevelen van de politie op te volgen, en niet hun verkeersraad ...
Je wil niet weten hoe vaak ze verkeerde raad geven, verkeerde PVs opstellen omdat ze de wetgeving zelf niet kennen / begrijpen ...
Uiteraard. Zo ver was ik mee ...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 18 jun 2014 14:15

Dit is goed om weten.

Ik rijd al van 2001 rond met kopies van de boorddocumenten. Enkel het aanrijdingsformulier heb ik origineel bij.
En dat laatste is nu net een "document" dat je niet in je wagen moet hebben.

Waarom zouden die documenten er trouwens als een vod moeten uitzien? Bij mij zitten die in een mapje, samen met het onderhoudsboekje en de info van de wagen. Die documenten zijn nu 5 jaar oud en zien er als nieuw uit.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”