de manier waarop ze tegenwoordig boetes uitdelen is wraakroepend.
De wijze waarop ze een boete uitdelen of PV opmaken is tegenwoordig bijna altijd wraakroepend voor de betrokkene.
Maar moeten ze u daarom zomaar laten begaan?
Topic Starter heeft in dit geval wel een punt. Hij had betaald voor de parkeerbeurt + het parkeerticket was duidelijk zichtbaar voor de parkeerwachters. Enkel een boete uitdelen omdat het op een "verkeerde plaats" zat, vind ik er ook zwaar over.
Moest ik van de topic starter zijn, ik zou mijn verhaal naar de media sturen. De Tijd ga je er niet mee halen, maar Het Nieuwsblad of Het Laatste Nieuws vinden dit soort verhalen wel leuk om in de krant te zetten. Je kan natuurlijk eerst het parkeerberdrijf zelf aanspreken en hen melden dat als dit niet op een fatsoenlijke manier opgelost wordt, je alsnog naar de media stapt met dit verhaal. Mogelijk willen ze dan wel een "commerciële geste" doen.
Ik heb mijn buik vol van dit soort bedrijven, nadat ik een retributie onder de ruitenwisser kreeg, omdat HUN SYSTEEM om SMS-parkeren te checken op dat moment buiten werking was. Hun redenering was: "Dan steken we iedereen zonder ticketje maar een retributie onder de ruitenwisser, en dan zullen die die via SMS geparkeerd hebben wel reclameren." Slaat natuurlijk nergens op. Moest ik moeite gaan doen omdat zij hun job maar half doen. In mijn mail heb ik duidelijk mijn ongenoegen laten blijken, maar zou vonden hun manier van doen zelf normaal, blijkbaar.
Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen: willekeurige facturen gaan rondsturen. Mensen zullen wel reclameren, maar met wat geluk zullen er ook tussen zitten die de factuur gewoon betalen. Kassa, kassa...