Vraagje in verband met politierechtbank 3e graads

steve_anno
Topic Starter
Berichten: 5

Vraagje in verband met politierechtbank 3e graads

#1 , 27 mei 2014 17:46

Beste mensen ik heb een vraag in verband met mijn proces (ik zoek lotgenoten of mensen met ervaring)
even mijn contact met het gerecht verder uitdiepen
1) ongeval onder drugs (tegenligger heeft voorrang niet verleent en heeft tegen mij gereden waarna ik ook aansprakelijk ben gesteld)
2) vluchtmisdrijf (niet wetende dat ik iemand geraakt had)
3) negeren van bevel bevoegde persoon (mijn proces nu )

2 en 3 stellen ze samen dus verdubbeling boete omdat het in het zelfde jaar was.

bij 3 heb ik een getuige die net als mij beweert dat de agent veel te onduidelijk was, na wat gebrabbel liep de agent weg
en zag ik mijn kans mooi om te 'ontsnappen' foute keuze dus achteraf

Ik lees hier boetes van 2750 euro x 2 in mijn geval is dat +5000 euro...

Weet iemand in hoeverre ik de minimum of maximum ga krijgen? of iemand die me meer uitleg kan geven?

Dank op voorbaat! :wink:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
steve_anno
Topic Starter
Berichten: 5

#2 , 27 mei 2014 17:49

Mijn 3) = (art 4.1, art.29 par 1 al 2 en art.38 par 1.3) + staat van herhaling

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 mei 2014 18:20

De enige die hier deftig kan op antwoorden is de politierechter zelf.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 27 mei 2014 19:17

wegcode art 4 bevelen politie
en de beide andere artikels zijn van de verkeerswet.

Als dat allemaal binnen een beperkte tijdspanne is en effectief ook nog herhaling in vizier komt kan dat inderdaad hoog oplopen.
Maar gezien we niet alle feiten hebben ..

Misschien best een advocaat onder de arm nemen - vb via uw rechtsbijstandsverzekering (als u die hebt)

steve_anno
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 27 mei 2014 21:20

Bedankt voor je antwoord,

Ik ga uiteraard eerst wat bespreken met mijn advocaat bij het negeren van het politiebevel heb ik geen schade gemaakt aan andere voertuigen of iemand in gevaar gebracht.
bij het vluchtsmisdrijf heb ik eens tegen een auto getikt bij het parkeren en ik had het zelf niet door tot ze mij uit mijn huis haalden.
Ik heb toen minimumstraf gekregen wegens mijn advocaat die mijn blanco strafblad als argument gebruikte (1200 waaronder 900 voorwaardelijk).
Ik hoop dat de onderzoeksrechter mals met mij is de vraag is natuurlijk of ik zelf zou gaan of mij laten vertegenwoordigen aangezien ik een persoon
ben die snel de verkeerde dingen durft zeggen.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 27 mei 2014 21:33

Onderzoeksrechter ???? Bent u gearresteerd en voorgeleid bij een onderzoeksrechter en aangehouden ????

LeenW
Berichten: 12811

#7 , 27 mei 2014 22:39

Ik denk dat u niet volledig beseft dat u enkele zware overtredingen hebt begaan. Deze minimaliseren gaat u niet voorthelpen in de rechtbank.

steve_anno
Topic Starter
Berichten: 5

#8 , 28 mei 2014 17:19

@Fransiscus , ik bedoelde politierechter.

@Leen , hiermee ben ik het niet met je eens. De agenten waren veel te ondeduidelijk en direct graad 4 ( zelfde graad als streetracen enzo) vind ik
persoonlijk veel te zware straf voor een misverstand. Ik praat nu openlijk op een forum niet tegen de rechter moest ik fout zijn zou ik het hier wel zeggen maar dat is niet zo.
Ik heb vandaag bij mijn advocaat geweest en die zegt dat het 80% kans is op de vrijspraak.


Bedankt voor jullie antwoorden trouwens het verdict zal ik hier zeker nog posten:)

Kingfisher
Berichten: 483

#9 , 29 mei 2014 09:42

Ik kijk er naar uit. Weet wel dat een rechter een gebrek aan schuldbesef als verzwarende omstandigheid zal beschouwen.

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 29 mei 2014 23:07

Wat staat er juist letterlijk dus als vaststellingen van de inspecteurs?

steve_anno
Topic Starter
Berichten: 5

#11 , 30 mei 2014 14:51

Wat bedoelt u juist met vaststellingen? de feiten waarvoor ik moet terecht staan?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 01 jun 2014 14:56

Wat er in het PV staat ...

Als er een getuige is : laat die zijn verklaring op papier zetten, en ondertekenen / dagtekenen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”