Boete

Jossy
Topic Starter
Berichten: 123

Boete

#1 , 23 mei 2014 11:01

Gisteren boete opgelopen van 30€ en ik wil hier vragen of ik kans maak dat ze dit "klasseren". Ik leg even de situatie uit :
Ik was gaan "vrijwilligen" bij de "Zomer van Antwerpen", Uitbreidingsstraat 584 te Berchem.
Ik kom van Linkeroever via de Ring, ga er aan Berchem af en rij via de Singel tot voorbij Berchem Station, draai links in en dan de eerste straat rechts (Velodroomstraat) en dan terug rechts in de Generaal Capiaumontstraat. In het begin van deze straat heb ik er op gelet of er geen verkeersbord stond dat aanduidde dat er een parkeerschijf moest gebruikt worden en ook niets over parkeermeter. Het was de eerste maal dat ik in deze straat kwam !
Ik stond geparkeerd aan de rechterkant ter hoogte van huisnummer 25-27. Toen ik de "parkeerbon" vond ben ik speciaal terug rondgereden (dus Uitbreidingsstraat, Velodroomstraat en zo terug in de Generaal Capiaumontstraat) en zag weer niet wat ik zou kunnen gemist hebben.
Ik heb me even geparkeerd en ben uitgestapt en toen zag ik aan de rechterkant, aan het voetpad, een parkeerautomaat staan, maar die stond wel achter een geparkeerde "volumewagen" en je kon die parkeermeter echt niet zien staan !!! Daar ik alleen in de wagen zat en naar het terrein van de "Zomer van Antwerpen" moest, ben ik naar links overgestoken en heb ik dus absoluut niet verder rondgekeken.
Ik ben iemand die onmiddellijk een boete betaal als ik inzie dat ik fout was, écht.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 23 mei 2014 16:46

parkeermeters in het Antwerpse zijn inderdaad veel te klein en slecht aangeduid, hun donker bruine kleur helpt hier ook niet, een gekend probleem.

het beste wat u had kunnen doen is een foto nemen van de situatie ter plaatse, nu kunt u alleen maar verklaren, wat weinig tot geen argumentatie zal opleveren bij de parkeerfirma.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 23 mei 2014 18:23

Alles binnen de ring in Antwerpen is zone betalend parkeren; je bent waarschijnlijk een zonebord voorbijgereden zonder het op te merken.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 24 mei 2014 19:43

Als je van de singel de uitbreidingsstraat indraaide, ben je een Zone E9 Betalend ingereden
Die staat daar niet te best, en je bent er daar echt niet naar aan het kijken als je op een verantwoorde manier van richting verandert (achteropkomende fietsers)

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 24 mei 2014 19:44

Maar het bord staat er wel.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 26 mei 2014 08:28

Maar het bord staat er wel.
En het is voldoende zichtbaar ... zolang je daar niet met de auto rijdt.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#7 , 26 mei 2014 14:51

kan men zich dan niet baseren op artikel 5 van de wegcode?

LeenW
Berichten: 12813

#8 , 26 mei 2014 15:22

Er zijn hier mensen op het forum die bijna elk bord onduidelijk of slecht geplaatst vinden. Wees zelf objectief genoeg om te beslissen of je hier verdere tijd en kosten wil insteken.

Wuyts1991
Berichten: 399

#9 , 26 mei 2014 18:50

Zoals ik het op google maps kan zien staat het inderdaad wel op een lastige plaats als je een fietspad moet overschrijden.
Echter staat het wettelijk wel correct geplaatst en is er even verderop een herhalingsbord met dubbele pijlen geplaatst.

Baseren op artikel 5 van de wegcode lijkt me dus niet gepast.

Jossy
Topic Starter
Berichten: 123

#10 , 27 mei 2014 18:18

Dus een bord waarop staat "Zone betalend" in de Cogels Osylei geldt dan automatisch ook voor de Generaal Capiaumontstraat ?? Ik heb gisteren nogmaals gaan kijken en daar waar ik in die straat draai staat er absoluut geen bord met die vermelding ! en de parkeermeter stond weer achter een volumewagen. Ik heb foto's genomen. Het bord met de vermelding dat het een betaalzone is staat WEL te lezen als je in deze straat indraait via de Uitbreidingsstraat.

Oude Belg
Berichten: 3192

#11 , 27 mei 2014 18:59

Dus een bord waarop staat "Zone betalend" in de Cogels Osylei geldt dan automatisch ook voor de Generaal Capiaumontstraat ??
Dat bord geldt tot u een bord "einde zone" tegenkomt. Kan zelfs aan de Amerikalei zijn.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38583

#12 , 27 mei 2014 20:37

Als u op de singel gaat staan kan u het bord echt niet missen staat op het heraangelegde stuk vooraan -

Jossy
Topic Starter
Berichten: 123

#13 , 29 mei 2014 19:57

Okay, ik betaal wel, geen probleem :-) !

naernaut
Berichten: 99

#14 , 08 jun 2014 11:39

TS stak direct de straat over. Bij het halen van je rijbewijs ben je verplicht van "tegen het verkeer" in uit te stappen en je op de stoep te begeven(als er een is?) is dit dan een uitvindsel van de examencentra of wel degelijk verplicht? dan heeft TS toch geen been om op te staan? vroeg ik mij nu plots af. sorry voor het ietwat off topic zijn mocht dit geen wettelijke grond hebben.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 08 jun 2014 12:55

Bij het halen van je rijbewijs ben je verplicht van "tegen het verkeer" in uit te stappen en je op de stoep te begeven(als er een is?) is dit dan een uitvindsel van de examencentra of wel degelijk verplicht?
Dat is een verzinsel van de examencentra, zonder enige wettelijke basis.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”