Verlies origineel 'Aanvraag tot inschrijvings' formulier

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

Verlies origineel 'Aanvraag tot inschrijvings' formulier

#1 , 18 mei 2014 23:28

Hallo,

We hebben een wagen gekocht met inschrijving voor verkoop, was volledig in orde, maar door omstandigheden hadden we de aanvraag tot inschrijving te laat naar DIV doorgestuurd waardoor hij wel verzekerd maar niet ingeschreven was, de termijn van 2 maanden was verstreken.

Toen we hem wilden herkeuren voor verkoop om hem toch in te schrijven kreeg hij een rode kaart, blijkbaar waren er heel wat kosten aan die de 'blanco' keuring voor verkoop van 3 maanden ervoor niet zichtbaar waren...

Soit, los hiervan, we hebben dus de wagen verkocht, voor een dumpingprijs, met alle documenten.

Nu belt de eigenaar me dat hij het 'aanvraag tot inschrijving' document niet vindt tussen de papieren, of het vorig inschrijvingsbewijs, waardoor hij hem niet opnieuw kan laten keuren voor verkoop.

Het vorig inschrijvingsbewijs hadden we zowiezo niet, de vorige 'aanvraag tot inschrijving' had ik wel. Ik ben vrij zeker dat ik het heb meegegeven, maar soit, hij heeft het niet en kan de wagen niet inschrijven en ik wil hem hierbij helpen.

Ik heb wel nog een kopie liggen, en een scan in mijn mailbox, van die aanvraag tot inschrijving.

Is het voldoende met deze kopie naar de keuring voor verkoop te gaan, of moet ik een attest van verlies laten opstellen bij de politie?

En om dat attest van verlies op te laten stellen, moet dat gebeuren door mij of door de vorige eigenaar, aangezien ik hem eigenlijk nooit heb ingeschreven? Hoe verloopt dit?

Hoop dat het snel opgelost wordt, koper is, terecht, niet blij.

Bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding