proces

testelt
Topic Starter
Berichten: 64

proces

#1 , 17 mei 2014 13:26

Ik rijdt met een vrachtwagen ,en was een straat ingereden waar het uitgezonderd plaatselijk verkeer was +3ton en half ,maar aangezien ik met een scherpe bocht te maken naar rechts heb ik die niet zien staan .Een zwaantje heeft me tegengehouden onderweg .Hierbij kon ik mij niet verdedigen omdat het in franstalig belgie was .Nu heb ik net een proces van 170€ in de bus gekregen en is in het frans opgesteld , ,ben ik verplicht dat te betalen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 17 mei 2014 13:44

U bent tot niets verplicht.
Elke PV dat opgesteld wordt in het Franstalig gedeelte van ons land wordt in het Frans opgesteld. De vaststeller moet ook geen Nederlands kennen.
Net zo min als u Frans.
U kan steeds de Nederlandse rechtspraak vragen en dan kan het dossier worden overgemaakt aan een Nederlandstalige rechtbank. Of u krijgt ter zitting een Nederlandstalige tolk.
U kan dit antwoorden op het antwoordformulier.
Maar voor een verkeersinbreuk dient er geen inzicht te zijn het loutere feit van het te plegen is voldoende.
Dus wat u eerst hebt gekregen is een onmiddellijke inning.
Bij niet betalen gaat de zaak naar het parket en deze kunnen seponeren of een minnelijke schikking voorstellen ( bedrag ligt dan wat hoger).
Bij niet betalen wordt u gedagvaard in het arrondissement waar de feiten zich hebben voorgedaan ... dan krijgt u een tolk of verwijzing naar een Nederlandstalige rechtbank.
Rechter kan u vrijspreken of veroordelen. Bij een veroordeling kan het bedrag wel iets hoger liggen al dan niet gedeelte voorwaardelijk met een betaling van surplus gerechtskosten en eventueel bijdrage slachtofferfonds.
Hangt er allemaal vanaf voor welke overtredingen (artikels) u allemaal bent vervolgd.

testelt
Topic Starter
Berichten: 64

#3 , 17 mei 2014 14:46

bedankt voor de hulp

Reclame

LeenW
Berichten: 12838

#4 , 17 mei 2014 15:06

Betalen lijkt mij toch de meest logische optie. De inbreuk was duidelijk, ik denk niet dat u met Frans te spreken iets verder was gekomen.

testelt
Topic Starter
Berichten: 64

#5 , 17 mei 2014 15:30

nee denk het ook niet , ik kwam uit een straat en moest daar bijna haaks om met de vracht wagen en dan moet je je bocht veel groter ,en dat bord heb ik niet zien staan omdat het juist in de dode hoek staat .,en heb er opgelet als ik er met de kamionette passeerde en er staat wel degelijk een bord

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 17 mei 2014 18:25

Adres ?


Afbeelding
Geen C31 gezien ?
Doorgaans worden die geplaatst (met toepasselijk onderbord) om deze situaties net te vermijden.

Wuyts1991
Berichten: 399

#7 , 18 mei 2014 14:45

Een onmiddellijke inning van 170 euro?
Heb ik iets gemist?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”