Fout in parkeerboete

SVD101
Topic Starter
Berichten: 2

Fout in parkeerboete

#1 , 15 mei 2014 16:51

Ik heb vandaag een parkeerboeten ontvangen van de Politie voor een parkeerovertreding.
Overtreding 1ste Graad: Parkeerverbod genegeerd (verkeersbord E1)
Ik heb de boete gekregen toen ik geparkeerd stond in de omgeving van mijn avondschool.

Maar het tijdstip van overtreding is verkeerd.

Er staat 05/05/2014 (maandag dus) wat onmogelijk is want toen was ik gewoon thuis..
(Een dag (06/05) later stond ik daar wel geparkeerd )

Foutje van de agent vermoed ik..

Kan ik via het antwoordformulier hiertegen verzet aanteken of heeft dat niet veel zin?

mvg

Stijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 15 mei 2014 19:49

Laat me eerst en vooral u al van de illusie afhelpen dat u met het invullen van het inlichtingenformulier, uzelf verdedigt of "verzet aantekent" ...

U gaat te biechten bij de duivel : u brengt de agent / dienst die u verbaliseerde, op de hoogte van hun (materiële) flater.
Dat kan dan worden rechtgezet in een navolgend PV, waarvan u nooit het bestaan zal weten ... tot u het dossier kan gaan inkijken / opvragen bij het politie-parket.


Als je het via deze weg wil spelen, moet je het béénhàrd spelen : zorgen dat je kan bewijzen dat jij en je auto elders was op dat moment, en politie / parket straal negeren tot je gedagvaard wordt.
En dan hopen dat er al geen navolgend PV is waarmee hun stommiteit rechtgezet werd.
Omdat een andere geverbaliseerde geklaagd heeft over de datum bvb ...

Het is een omgekeerde lotto :
U weet wat u maximaal kan winnen : 55 euro.
Maar U weet niet wat uw inzet uiteindelijk wordt ...

De gerechtskosten alleen nog maar, zijn al vergelijkbaar met het bedrag van de onmiddellijke inning.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 15 mei 2014 19:49

Zal niet veel helpen. Missen is menselijk. Je kan het aanvechten en je zaak voor de politierechter gaan bepleiten, maar dat zou wel eens veel duurder kunnen uitvallen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 15 mei 2014 22:46

Rechter vraagt dan of beter openbaar ministerie vraagt dan aan rechter om zaak uit te stellen want dat hij vaststellers zal vragen navolgend PV op te stellen.
Kans dat rechter zaak niet zal vervolgen is klein .... alhoewel. Het kost u wel telkens een 1/2 dag om aanwezig te zijn ter zitting en als u geen advocaat hebt dan komt uw zaak als laatste voor.
'Oudste' advocaat komt eerst tenzij rechter anders beslist.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”