Hoe dashcambeelden gebruiken als bewijslast?

giserke
Topic Starter
Berichten: 2434

Hoe dashcambeelden gebruiken als bewijslast?

#1 , 13 mei 2014 23:31

Hoe moet je dashcam beelden correct aanleveren, zonder dat ze hun bewijslast verliezen?
Mag je die via mail aan de politie/ rechtbank aanleveren? Mag je uw laptop meenemen naar de politierechtbank, om die te tonen?

Dat je geen beelden mag online gooien en openbaar maken heb ik al door.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Purple
Berichten: 246

#2 , 14 mei 2014 08:45

Ik weet niet of het de correcte wijze is, maar:

onlangs een ongeval gehad waarbij de tegenpartij zijn fouten niet wou toegeven en een heel ander verhaal op het aanrijdingsformulier schreef.

Aangezien het bij mij een leasing is, heb ik het aanrijdingsformulier per post naar de leasingmaatschappij gestuurd.
Ook het ingescande formulier met mijn (juiste) uitleg van de feiten erbij en het mp4 bestand van de dashcam per mail.

Dit is zo aanvaard geweest en alle kosten zijn verhaald op de tegenpartij.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 14 mei 2014 11:11

U bezorgt hen het volledige bestand waarop het ongeval te zien is via electronische drager. in het begeleidend schrijven vermeldt u het tijdstip waarop in bestand de feiten beginnen. Op deze wijze wordt het voor de tegenpartij byzonder moeilijk om te bewijzen dat u 'bewerkte' beelden hebt meegegeven.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”