Sticker garage

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

Sticker garage

#1 , 13 mei 2014 09:44

Ik zou op mijn garage een sticker willen hangen zodat de mensen niet op mijn oprit parkeren, want dit gebeurt dus regelmatig.
Zelf heb ik geen auto, maar mijn partner (die niet bij mij woont), wel en die staat regelmatig voor mijn poort.

Nu vroeg ik mij af of ik een sticker mag kleven met zijn nummerplaat, zodat hij dus daar als enige mag staan. Ookal staat hij
niet bij mij gedomicilieerd.

Zoja, mag ik deze sticker gelijk waar aankopen ?
Heb ik hiervoor een vergunning of dergelijke nodig ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 13 mei 2014 09:54

U mag deze sticker zelf maken als u wil, zolang hij er maar uitziet als een nummerplaat, en deze duidelijk te lezen is.

Momenteel staat uw partner trouwens in overtreding als hij voor uw poort staat op de openbare weg.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 13 mei 2014 11:31

25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :

3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;



Er is geen enkele beperking inzake de eigenaar van het voertuig met het aangebrachte inschrijvingsteken (i.e. nummerplaat).
Er is zelfs geen beperking op wie dat aanbrengt.


PS : parkeert met VOOR uw oprit, of er OP :?: :?:

Reclame

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#4 , 19 mei 2014 03:51

OP de oprit, vlak voor de garage

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 19 mei 2014 16:50

Betonnetje gieten waar u een paaltje kan in schuiven en vast zetten met een slot, of een parkeerbeugel plaatsen.

Ambiance verzekerd indien u dit pas laatst nadat er al zo'n asociaal geval op uw oprit staat.

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 19 mei 2014 17:07

Dan belet u het wegrijden van een auto die op een parkeerplaats buiten de rijbaan staat.
Ambiance inderdaad verzekerd.
Ook eens lezen:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... em#p274897" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.juridischforum.be/forum/view ... em#p274413" onclick="window.open(this.href);return false;

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 19 mei 2014 19:44

Dan belet u het wegrijden van een auto die op een parkeerplaats buiten de rijbaan staat.
en buiten de openbare weg
op eigen grond

ergo, wegcode niet van toepassing ...

Franciscus
Berichten: 38602

#8 , 19 mei 2014 19:55

Raar,

Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
1° op minder dan 1 meter zowel voor als achter een ander stilstaand of geparkeerd voertuig en op elke plaats waar het voertuig het instappen in of het wegrijden van een ander voertuig zou verhinderen;
2° op minder dan 15 meter aan weerszijden van een bord dat een autobus-, trolleybus- of tramhalte aanwijst;
3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
4° op de plaatsen waar de voetgangers en de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen op de rijbaan moeten komen om omheen een hindernis te gaan of te rijden;
5° op elke plaats waar het voertuig de toegang tot buiten de rijbaan aangelegde parkeerplaatsen zou verhinderen;
8_)

lohabra
Berichten: 1015

#9 , 19 mei 2014 20:46

Raar,

Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
1° op minder dan 1 meter zowel voor als achter een ander stilstaand of geparkeerd voertuig en op elke plaats waar het voertuig het instappen in of het wegrijden van een ander voertuig zou verhinderen;
2° op minder dan 15 meter aan weerszijden van een bord dat een autobus-, trolleybus- of tramhalte aanwijst;
3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
4° op de plaatsen waar de voetgangers en de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen op de rijbaan moeten komen om omheen een hindernis te gaan of te rijden;
5° op elke plaats waar het voertuig de toegang tot buiten de rijbaan aangelegde parkeerplaatsen zou verhinderen;
8_)
Voornoemd artikel, verbiedt het parkeren van voertuigen daar. Het verbiedt niet, dat TS een paaltje met slot in de grond zou plaatsen op hetgeen zijn privé-eigendom is.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Franciscus
Berichten: 38602

#10 , 19 mei 2014 20:48

Maar dan best doen op de wijze die ik in de linken heb aangegeven.
Dan staat men juridisch heel wat sterker.

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#11 , 08 jul 2014 06:59

Ja nu wordt het nog mooier. Alle stickers zijn eraf getrokken door een onbekende. Vermoedelijk een buur dus ... Wij hebben hier heel vriendelijke buren, maar ze maken alles zoooo vuil op de gemeenschappelijke hal en gooien brieven en reclame, die ze niet wensen, op mijn oprit. Ik moet dit alle dagen oprapen. Mogen buren dit doen ? Wij hebben nieuwe stickers geplakt.

Turaki
Berichten: 6870

#12 , 08 jul 2014 07:06

Neen, valt onder respectievelijk vandalisme en sluikstorten. Alleen bewijzen wie het gedaan heeft zal moeilijk zijn...

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 08 jul 2014 11:27

Ja nu wordt het nog mooier. Alle stickers zijn eraf getrokken door een onbekende. Vermoedelijk een buur dus ... Wij hebben hier heel vriendelijke buren, maar ze maken alles zoooo vuil op de gemeenschappelijke hal en gooien brieven en reclame, die ze niet wensen, op mijn oprit. Ik moet dit alle dagen oprapen. Mogen buren dit doen ? Wij hebben nieuwe stickers geplakt.
staat er ergens een naam op ?
(sommigen zijn inderdaad echt zo dom)

gewoon niet meer oprapen,
en na een tijdje politie bellen voor sluikstorten

wel vooraf nakijken of er ergens op die rotzooi een naam staat,
meerdere gemeenten verhalen de kosten voor opruiming van sluikstort op ... de eigenaar / huurder van de grond waarop gesluikstort werd :!:

Turaki
Berichten: 6870

#14 , 08 jul 2014 11:29

Plus nog een PV van de politie, met bijbehorende boete.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”