Betalingsvoorstel, wanneer?

Kobie
Topic Starter
Berichten: 2

Betalingsvoorstel, wanneer?

#1 , 06 mei 2014 13:43

Hallo,


Ik werd op 10/04 geflitst aan 116 km/u waar het 70 km/u was(snelweg werken).

22/04 aanvankelijk PV gekregen met antwoordformulier.
Compleet mee akkoord dus antwoordformulier niet teruggestuurd.

Bij 'bijkomende inlichtingen' staat iets als: 'In de komende weken ontvangt u een uitnodiging tot betaling van de onmiddellijke inning ... 195 euro'.

Normaal krijg ik dat overschrijvingsfomulier ongeveer binnen de week. Hoelang kan dat duren, die komende weken?
Ik stress me er een beetje over. Krijg ik dat nu nog of zijn ze van gedacht veranderd en wordt het toch parket?
Ik ken er niet zoveel van dus ja...


Alvast bedankt en groeten,
Kobe

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 06 mei 2014 15:06

Beste

Aangezien u meer dan 40 km/u te snel reed (zelfs gecorrigeerd 109,98 km/u) ontvangt u vermoedelijk geen minnelijke schikking meer en wordt u meteen gedagvaard voor de politierechtbank.

Beschikt u over een polis rechtsbijstand, dan kan u een advocaat kiezen op kosten van de verzekeringsmaatschappij. Bovendien betaalt deze maatschappij in veel gevallen zelfs de gerechtskosten terug.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Kobie
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 06 mei 2014 15:37

Ik vermeldde inderdaad de gemeten snelheid, niet de gecorrigeerde.

Maar euh, ondanks dat de politie bij 'bijkomende inlichtingen' zegt dat men mij een onmiddellijke inning voorstelt(de komende weken ontvangt u overschrijvingformulier), kan men mij alsnog die kans ontnemen en direct dagvaarden?
Wel een hele flauwe grap dan. Ik was zo content dat men een onmiddellijke inning voorstelde.

Zitten ze misschien niet gewoon te wachten op mijn antwoordformulier? Alléja k' weet het niet hé.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 06 mei 2014 23:53

Ik vermeldde inderdaad de gemeten snelheid, niet de gecorrigeerde.

Maar euh, ondanks dat de politie bij 'bijkomende inlichtingen' zegt dat men mij een onmiddellijke inning voorstelt(de komende weken ontvangt u overschrijvingformulier), kan men mij alsnog die kans ontnemen en direct dagvaarden?
Dat kan, binnen 30 dagen na betaling.

De OI volgt normaal wel sneller dan "enkele weken" na het PV.
Zitten ze misschien niet gewoon te wachten op mijn antwoordformulier?
Neen.
Voor de OI worden standaardtermijnen gebruikt.
Ongeacht of je dat formulier terugstuurt - wat overigens niet verplicht is.

Als de OI niet betaald is na de herinnering gaat het dossier na 60 dagen naar het parket.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”