Parkeervergoeding

William1984
Topic Starter
Berichten: 5

Parkeervergoeding

#1 , 01 mei 2014 17:11

Beste allen,

Ik ontving een parkeerboete voor het parkeren op een plaats voorbehouden voor bewoners van het Financieel beheer van de openbare ruimte cel parkeerautomaten voor 15.00 EURO.
Deze vergat ik te betalen en ontving later een eerste aanmaning voor een bedrag van 40.00 EURO.
Ik betaalde het bedrag van 40.00 EURO op 24/01/2014 en moest dit voor 04/01/2014 betalen. Op 27/01/2014 ontving ik een tweede en laatste aanmaning voor het betalen van 55.00 EURO.

Na het ontvangen van de tweede aanmaning schreef ik een mailtje naar parkeerautomaten@brucity.be om te vragen wat ik moest doen want ik had al 40 euro betaald. Op deze mail ontving ik nooit een antwoord.

Deze dinsdag 29/04/2014 ontving ik een aangetekende zending van een deurwaarder waarin ik 15 dagen de tijd krijg om 47.39 EURO te betalen.

Hoofdsom: 15,00 EURO
- 20/11/2013: 55,00 EURO
- Betaald: -40,00 EURO
Totaal 15,00 EURO + 18,38 aanamningbrief kosten + 14,01 Inningsrecht = Blijft verschuldigd: 47,39 EURO


Nu mijn vraag is kan ik iets doen om minder te moeten betalen? Ik heb het sinds een paar maanden financieel echt moeilijk en ben van oordeel dat die extra kosten niet correct zijn, zeker wetende dat ik een mail stuurde waarin in vroeg wat ik moest doen.

Indien ik alles moet betalen zal ik bijna 90 EURO betaald hebben voor een parkeerboete van 15,00 EURO.

Hopelijk kunt u mij verder helpen.
Vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12836

#2 , 01 mei 2014 17:25

Lijkt mij toch duidelijk. U krijgt telkens een betaaltermijn die u consequent overschrijdt. Uw betaling van 40 euro was 20 dagen te laat waardoor er intussen meer kosten gemaakt werden. Als u toen de 15 euro had bijbetaald, was alles in orde geweest. Eenmaal er een deurwaarder aan te pas komt, lopen de kosten hoog op. Zo is 15 euro al snel bijna 100 euro geworden.

Natuurlijk kunt u naar de rechtbank stappen voor de mail dat u gestuurd hebt, maar dat kost enkel nog meer geld. Ik stel dan ook voor dat u deze (dure) les leert en in het vervolg op tijd betaalt.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 01 mei 2014 17:35

U hebt niet betaald.
Bij de aanmaning betaald u na de vervaldatum
U krijgt een tweede aanmaning waar duidelijk staat wat u moest betalen al betaald hebt en wat u nog moet betalen.
Dat u bijna € 90 moet betalen voor een 'boete' van € 15 ligt volledig bij u.
Als u nu niet betaald zal de zaak via deurwaarder met kosten voor de rechtbank gebracht worden en zal het bedrag mijns inziens nog een klein beetje veel hoger uitkomen.
+ de mogelijke RVP voor de advocaat tegenpartij.
Uw mail was TE LAAT dus dossier was al doorgespeeld naar ik vermoed.
Nergens staat in de wet dat op te late mails men nog moet reageren...
Er zijn wel procedures die moeten opgevolgd worden en in uw geval zal dat bij niet betalen dus
rechtbank met mogelijkheid tot verstek verzet en terug voorkomen zijn en daarna beroep met verstek en verzet.... mogelijk nog RvState en of Cassatie
Dat zijn de/uw wettelijke mogelijkheden.
U zal dan mogelijk een veelvoud hebben uitgegeven van het oorspronkelijke bedrag ...of volledig worden vrijgesproken.
Laatste mogelijkheid een beetje theoretisch gezien u na ontvangst van originele 'boete' niet de juridisch juiste stap hebt genomen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”