PV voor rijden door rood licht + te snel

bart1
Topic Starter
Berichten: 4

PV voor rijden door rood licht + te snel

#1 , 24 apr 2014 12:10

Hallo,

ik heb een PV ontvangen voor het rijden door het rode licht en ik reed op dat moment ook te snel.
Tijd rood is 2.3s en snelheid 59km/u, correctie 53, in bebouwde kom.

Hier zat enkel een antwoordformulier bij voor de gegevens van de bestuurder. Voor de rest niets.

Komt dit onmiddellijk voor de rechtbank of komt er eerst nog een minnelijke schikking.
Het is mijn eerste overtreding en heb momenteel 5j men rijbewijs.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 24 apr 2014 12:42

Beste

Met een derdegraadsovertreding (rode licht) gecombineerd met een andere overtreding komt u niet meer in aanmerking voor een onmiddellijk inning.

Een minnelijke schikking kan echter nog wel. Het is de procureur die zelfstandig beslist.

Beschikt u over een polis rechtsbijstand?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

bart1
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 24 apr 2014 13:00

Ik heb een polis rechtsbijstand.
Ik heb nog wat opgezocht en vond dat, afhankelijk waar de overtreding plaatsvond, het aantal seconden dat het al rood was een rol speelt in het in aanmerking komen voor een minnelijke schikking.

In mijn geval was dat Antwerpen en daar stond bij dat dit altijd een minnelijke schikking is.

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#4 , 25 apr 2014 13:17

Dit lijkt me toch een beetje vreemd. Ik ben echter nooit te beroerd om te leren. Kan u mij de vindplaats van deze informatie bezorgen?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

bart1
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 25 apr 2014 13:22

Ik heb dat hier gevonden, het is afhankelijk van het arrondissement.

http://www.intoverkeersrecht.be/overzic ... 1pEeVV_sik" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien dat de plaats van de overtreding ook meespeelt of ik aanmerking ga komen voor een minnelijke schikking.
Ik kan me enkel niet meer herinneren of het hier rood was of niet. Maar aangezien het met een vaste camera is getrokken vermoed ik dat het wel correct zal zijn.
Dit was op de Generaal Lemanstraat, ter hoogte van de binnensingel, richting Stad UIT.

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 25 apr 2014 14:03

Beter lezen. Onderaan, bij belangrijke opmerkingen staat:
De verschillende parketmagistraten van de Procureurs des Konings bevestigen dat wanneer deze overtreding gepaard gaat met een andere verkeersovertreding (bvb. snelheid, gevaarlijk rijgedrag, alcohol, edm.) de kans meer dan waarschijnlijk is dat u zal worden gedagvaard.

bart1
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 25 apr 2014 14:13

Inderdaad dat heb ik gemist.
Bedankt

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”