2 PV's in 2 minuten

lauwied
Topic Starter
Berichten: 14

2 PV's in 2 minuten

#1 , 23 apr 2014 23:17

Beste,

Vandaag zaten er bij mij 2 PV's in de bus van 2 overtredingen die ik begaan heb. Ik was op weg van Kortrijk naar Izegem. Na de afrit van de snelweg moest ik linksaf richting Izegem, maar door de werken was ik verplicht om rechtsaf te slaan richting Roeselare op de N36. Omdat ik de omgeving helemaal niet ken en de signalisatie eerder onduidelijk was, heb ik mijn voorgangers gevolgd om te keren op de weg. Hier heb ik echter blijkbaar 2 zware fouten begaan. 14:50 = overschrijden van witte doorlopende streep. 14:52 = Negeren bord C3 + negeren rijrichting aangegeven. Aan de kant zag ik een zwaantje staan die waarschijnlijk iedereen aan het opschrijven was. (ipv te tonen waar de mensen wel moesten rijden) Voor mij is deze boete wel een serieuze som om te betalen. Kunnen jullie mij hierover wat advies geven en of het eventueel zinvol is om verdere stappen te ondernemen?

Alvast bedankt!!

Groeten, Lauwie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 23 apr 2014 23:23

Waarom moet die politieambtenaar iets doen dat door borden wordt aangegeven? De borden staan er dus wat moet men nog doen?
En wie zegt dat er geen collega het verkeer stond te regelen en hebt u die ook niet zien staan.

U kent de omgeving niet en rijdt over een volle witte lijn.
U negeert een C3 .....

Ik kan begrijpen dat net in een gekende omgeving men bij wijziging op automatische piloot rijdt ... heb ik zelf ook al voor gehad.

Trouwens voor overtredingen is het loutere feit voldoende er wordt geen opzet vereist.

Feiten zijn gepleegd en zijn bestrafbaar.

U gaat eerst vermoedelijk een mogelijkheid krijgen tot betalen indien u daar niet op ingaat zal zaak naar parket gaan en een minnelijke regeling worden voorgesteld.
U hoeft daar evenmin met akkoord te gaan en dan komt de zaak voor de rechtbank en daar kan u uw uitleg doen.

Enkel indien u kan bewijzen dat de bewegwijzering onbestaand of foutief was zou u een punt kunnen maken maar als vb het bord duidelijk zichtbaar was ... wat is dan uw verweermiddel??

LeenW
Berichten: 12816

#3 , 23 apr 2014 23:40

Zijn m.i. twee van elkaar losstaande overtredingen, verder moet ik Franciscus volgen.

Reclame

lauwied
Topic Starter
Berichten: 14

#4 , 23 apr 2014 23:41

Aangezien er een viertal auto's voor mij hetzelfde deden, ben ik blijkbaar de enige niet die de borden niet zien staan heeft.
??

LeenW
Berichten: 12816

#5 , 23 apr 2014 23:49

Aangezien er een viertal auto's voor mij hetzelfde deden, ben ik blijkbaar de enige niet die de borden niet zien staan heeft.
??
Dan is aan u om aan te tonen dat deze er niet of onvoldoende zichtbaar stonden.

En dat is ook geen excuus voor het ene pv van het overschrijden van de witte lijn imo.

Wuyts1991
Berichten: 399

#6 , 24 apr 2014 11:44

U kan teruggaan naar de plaats van de overtreding en de situatie bekijken.

Is de witte lijn duidelijk aangebracht , staat het C3 bord duidelijk opgesteld?
Ter info, heeft u twee pv's ontvangen of 1 pv met 2 verschillende feiten? (niet dat het wettelijk iets uitmaakt).

Indien alles duidelijk is aangebracht sluit ik me aan bij bovenstaande reacties.
Potje breken = potje betalen.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 24 apr 2014 16:03

En dan wordt er een foto genomen vanuit zo'n positie dat de borden 'slecht' te zien zijn.
Maar zeker doen en als u er de nodige overzichtsfoto's bijvoegt zeker een bewijsmiddel

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”