Bewonerskaart

papee
Topic Starter
Berichten: 40
Locatie: Antwerpen

Bewonerskaart

#1 , 23 jul 2007 20:36

In mijn omgeving heb ik vastgesteld dat meerdere wagens met buitenlandse nummerplaten (Polen, NL, Litauen) voorzien zijn van een bewonerskaart.
Volgens mij klopt dit niet. Hoe geraken ze aan zo'n kaart ?
Geen van hen is hier ingeschreven.
Ik heb me laten wijsmaken dat Gapa (autonoom parkeerbeheer Antwerpen) ze overhandigd op voorleggen van een huurkontrakt ? ? ?
En, als ze al offici?l mochten ingeschreven zijn moeten ze toch hun wagen hier laten inschrijven dacht ik ?
Ik heb het probleem al enkele keren voorgelegd aan de agenten van de wijk alhier, maar meer dan hun schouders ophalen gebeurd er niet.
Eigenaardige toestand niet ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 25 jul 2007 11:32

?Art.27ter.Parkeerplaatsen gesignaleerd overeenkomstig artikel 70.2.1.3?, d), alsmede in een woonerf, waar de letter " P " en het woord " parkeerkaart ", " bewoners " of " autodelen " zijn aangebracht, zijn voorbehouden voor de voertuigen waarop op de binnenkant van de voorruit of, als er geen voorruit is, op het voorste gedeelte van het voertuig, respectievelijk de gemeentelijke parkeerkaart, de bewonerskaart of de parkeerkaart voor autodelen duidelijk leesbaar en zichtbaar is aangebracht.?(Wegcode 1 december 1975).

Zie zelf na of uit de aangebrachte bewonerskaart al dan niet blijkt dat het om een bewoner gaat.Leg klacht neer bij de politie indien de bewonerskaart niet ?duidelijk leesbaar en zichtbaar is aangebracht? of uit die kaart blijkt dat het niet-bewoner betreft.

Weigert de politie dit MISDRIJF te verbaliseren,leg dan schriftelijk klacht neer bij de procureur des Konings,met identificatie van de politie die dit weigerde.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”