Auto ingeschreven op mijn man zijn naam (gehandicapt)

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Auto ingeschreven op mijn man zijn naam (gehandicapt)

#16 , 26 apr 2014 19:01

Een bol aan het stuur is verboden.
Uw voertuig wordt er zelfs door afgekeurd in de keuringscentra.
Enkel de personen die een attest van CARA kunnen voorleggen, mogen deze gebruiken en deze wagens worden ook niet afgekeurd op de keuring.
Na de aanpassing moet uw voertuig zowiezo opnieuw gekeurd worden.
Eens een aangepast voertuig gekeurd is, voor zover dat al nodig is, mag het bestuurd worden door iedereen.

De gebruiksbeperkingen komen niet voort uit de technische aanpassingen op zich, maar uit de "voordelen" die men eventueel bij aankoop en/of inschrijving van het voertuig geniet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Edwina_vm
Topic Starter
Berichten: 27

#17 , 29 apr 2014 14:28

Volgens de de wet mag dit niet. Ergens ook logisch he, het is uw man die een handicap heeft, niet u of het gezin. Zijn mobiliteit is beperkt waardoor hij een auto nodig heeft. Als gezin kunt u ofwel een tweede auto kopen ofwel geen gebruik maken van het belastingsvoordeel.

Maar zie mijn vorige post, ik zie echt niet in hoe ze dit gaan controleren.

Het is niet om te "profiteren" natuurlijk hé.
Als een kind gehandicapt is kunnen de ouders wel van een belastingsvoordeel genieten.
Ik rij met een auto van mijn werk naar het werk (enkel in de week niet in weekends) en mijn man zou de kids afzetten aan school, het is enkel in "noodgevallen" dat ik eventueel met de wagen zou rijden...

Dat is natuurlijk weer hoe je de situatie bekijkt natuurlijk, als een gezin met een gehandicapt kindje een voordeel kunnen krijgen waarom wij niet met dit als enige auto?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”