Parkeerretributie met dagvaarding en zitting Vredegerecht

Wimmm
Topic Starter
Berichten: 7

Parkeerretributie met dagvaarding en zitting Vredegerecht

#1 , 09 apr 2014 13:58

Goedemiddag beste mensen,

Ik zit - zoals velen op de forum merk ik op - met een probleem rond een onbetaalde parkeerretributie, in Roeselare. Op 26 maart 2014 heb ik bezoek gekregen van een deurwaarder die op verzoek van de parkeerdienst PS Roeselare mij gedagvaard heeft voor het niet betalen van een parkeerretributie. Ik probeer even een chronologisch verloop weer te geven.

In het academiejaar 2011-2012 volgde ik in de hogeschool in Roeselare een opleiding. Deze opleiding gebeurde via afstandsonderwijs, een soort begeleide zelfstudie. Ik studeer dus thuis, niet op de campus. Op 21 mei 2012 werd ik voor de eerste keer op de campus verwacht voor een mondeling examen van Plantkunde. Op die dag heb ik om 12.15u mijn parkeerschijf gelegd zoals het hoort en ben ik naar de campus gegaan om mij voor te bereiden en de proef af te leggen. Alleen is mijn mondeling examen onverwacht uitgelopen tot 15.15u. Om 15.01u is het parkeerticket uitgeschreven.

Ik woon niet in de buurt, ik ben niet bekend met het parkeerbeleid in Roeselare. Het was ook de eerste keer dat ik op de campus verwacht werd. Desondanks heb ik toch mijn parkeerschijf gelegd zoals nodig, alleen is mijn mondeling examen onverwacht, en buiten mijn controle uitgelopen. Ik heb de hogeschool ondertussen gecontacteerd om te vragen of zij nog eens expliciet konden bevestigen dat ik daar aanwezig was om het examen van Plantkunde af te leggen. Ik heb van hen een document ontvangen dat dat bevestigt.

Op 9 juli heb ik een mail gestuurd naar de parkeerdienst om te vragen wat precies de overtreding was omdat ik me herinnerde dat ik zeker mijn schijf gelegd had, en de foto's die dat aantonen. Ze hebben mij geantwoord dat de schijf maar 2 uur geldig was en dus verlopen, de foto's heb ik ook ontvangen.