Anoniem voertuig

KEMP
Topic Starter
Berichten: 3

Anoniem voertuig

#1 , 07 apr 2014 19:22

Hallo,

volgens mij ben ik gevolgd geweest door een anoniem voertuig. Deze kwam zeer kort achter mij gereden en ben toen gaan versnellen. Ik reed 100 waar het 50 was (geen bebouwde kom). Op het einde van de straat zag ik deze één of andere camera afduwen die onder zijn achteruitkijk spiegel stond. De persoon zat alleen in de auto.

Nu is mijn vraag mag hier een boete van komen omwille er maar 1 persoon in de auto zat ? Normaal moeten ze toch met 2 zijn?
En wanneer je gevolgd word door een anoniem voertuig moet deze je dan niet onmiddelijk tot stilstand brengen en je rijbewijs meteen invorderen??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 apr 2014 19:51

? Normaal moeten ze toch met 2 zijn?
Jij denkt dus nog met 2 omdat er één moet kunne schrijven en de andere lezen. :lol:

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 07 apr 2014 19:56

Nu is mijn vraag mag hier een boete van komen omwille er maar 1 persoon in de auto zat ? Normaal moeten ze toch met 2 zijn?
En wanneer je gevolgd word door een anoniem voertuig moet deze je dan niet onmiddelijk tot stilstand brengen en je rijbewijs meteen invorderen??
Allemaal nonsens. Als het werkelijk een anoniem voertuig was, zal u het hoogst waarschijnlijk binnenkort mogen uitleggen aan de rechter, en ik denk dat u er dan niet goedkoop van zal af komen.

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#4 , 08 apr 2014 09:14

Beste

In principe is een camera zelfs niet nodig.

Zegt de agent in kwestie dat u 100 reed, dan moet u het tegendeel bewijzen, een bewering van uzelf volstaat niet.

Reed u inderdaad 100 waar 50 was toegestaan, dan wordt u verplicht gedagvaard voor de rechtbank.

Heeft u een polis rechtsbijstand, dan betaalt de verzekeraar een advocaat van uw keuze.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

KEMP
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 09 apr 2014 16:52

Hoe komt het dan dat vorige week de persoon die 217 reed op de autostrade is vrij gesproken omwille dat de juiste snelheid niet kon worden vastgesteld?

giserke
Berichten: 2434

#6 , 09 apr 2014 17:51

Daar zullen procedurefouten gemaakt zijn.

Wuyts1991
Berichten: 399

#7 , 09 apr 2014 18:12

KEMP: De artikels wel juist lezen voor je commentaar levert.
De advocaat van de beklaagde trok echter de kalibratietest in twijfel, omdat nergens stond dat die op de auto sloeg waarmee de agenten rondreden. Het ijkingsattest van een van de flitstoestellen die hadden gediend om de kalibratietest te doen, was bovendien verlopen. Het was dus niet met zekerheid bewezen dat de laagvlieger effectief 217 kilometer per uur reed.
Bron: http://www.hln.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 10 apr 2014 15:46

Hoe komt het dan dat vorige week de persoon die 217 reed op de autostrade is vrij gesproken omwille dat de juiste snelheid niet kon worden vastgesteld?
Omdat de snelheid niet voor zeker vastgesteld werd ... eigen schuld van de politie.

- In 1 straat even een korte meting doen dmv volgen op gelijkblijvende afstand is ook behoorlijk dubieus ... of 't moet een lange straat zijn.
- denk dat ze tegenwoordig wel slimmer gaan worden, en PV op basis van Art 10 onaangepaste snelheid opstellen dan op basis van een dubbel te "corrigeren" meting.

- niet enkel politievoertuigen hebben een camera in de auto. :mrgreen:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”