Gasboete voor parkeren zonder parkeerkaart

Frt
Topic Starter
Berichten: 8

Re: Gasboete voor parkeren zonder parkeerkaart

#16 , 05 apr 2014 13:29

Welke vorm van communicatie had u graag gezien? Een ambtenaar die heel de dag op die plaats staat om mensen verbaal erop te wijzen hun parkeerkaart te leggen?
Nee, achter m'n ruit steekt duidelijk een briefje met een gsm-nr. en de vermelding op dat ik een installatie-technieker bent. Maar daar wil men aldus ook geen kosten aanhangen.
Waarom kan er geen éénmalige waarschuwing zijn? Net alsof iedereen die daar staat zonder parkeerkaart zich daar meteen van bewust is van de situatie. Ergens meen ik nog ook
dat er toch nog verwarring mogelijk is in deze straat. Namelijk kunnen er mensen deze straat in komen 'na' het betreffende verkeersbord inzake bewonersparkeren (en zullen dus het bord nooit gezien te hebben. Voor al deze mensen dus meteen simpelweg een gas-boete.
Een GAS boete kost de stad gemiddeld meer dan ze opbrengt.
Wel, ik kan alvast zeggen dat ik voor het blaadje achter m'n ruit en de brief die ik gekregen heb eergisteren al zeker meer dan 1 dag moet werken. Is het opstellen van een GAS-boete zo duur???
En dat te weten dat de straat nog vrij onbezet was en ik er maar ongeveer 5 minuten heb gestaan... .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wuyts1991
Berichten: 399

#17 , 05 apr 2014 13:46

- U kan toch niet verwachten dat de vaststeller met zijn eigen gsm toestel naar jou gaat bellen omdat jij fout geparkeerd staat?
- Als hier verwarring is mag u de situatie hier altijd beter schetsen, als er werkelijk een straat is dewelke uitkomt op deze plaats en hier geen signalisatie voorzien is is dit wél het bekijken waard.
- Heb ik ergens gezegd dat wanneer de signalisatie niet correct is de mensen een gas-boete moeten krijgen?
- En een waarschuwingssysteem is uiteraard niet werkbaar. Hoe gaat u dat in z'n werk stellen, elke wagen die er ooit stond in een databank steken? Hoe kan de vaststeller dan weten of hij een briefje moet achterlaten of niet, want misschien staat voertuig x nog niet in de waarschuwingsdatabank. Niet werkbaar dus.

Dat blaadje achter jou ruit kost inderdaad niet zoveel. De reactie die je hierbij geeft duid klaarblijkelijk op onwetendheid. Er zijn meer personen die zich over dit briefje buigen dan enkel jij en de vaststeller hoor. Er dient (zoals bij alles) een hele administratieve molen te worden doorlopen.

Dus ik herhaal, over het algemeen kost een gas-boete de stad meer dan ze opbrengt.

Frt
Topic Starter
Berichten: 8

#18 , 05 apr 2014 14:08

Ik wil er ook niet blijven over palaveren, dat helpt niemand vooruit. De situatie blijft zoals ze is.
Ik vrees dus ook voor mezelf, mede door alles die hierover al gezegd is, dat een poging om dit aan te vechten op de politierechtbank weinig gevolg zal
hebben om deze gas-boete in mindering te brengen. Verder zit ik dan ook nog met de vraag of hiervoor een alternatieve straf kan voor uitgeroepen worden (ipv geldboete).
En ik weet ook niet of er, nu na zovele maanden na de vastgestelde feiten, er nog enige mogelijkheid is tot een mondelinge verdediging.

(je merkt het, ik blijft het er heel moeilijk mee hebben :s).
en iemand die ten slotte nog weet hoe het verhaal met de Gentenaar is afgelopen?

Reclame

Wuyts1991
Berichten: 399

#19 , 05 apr 2014 14:28

Ik begrijp je frustraties, het had inderdaad menselijker geweest had de parkeerwachter jou aangesproken of je de kans gegeven om de situatie te bekijken.

Juridisch gezien zie ik enkel de signalisatie van die 1e straat zoals je aangaf.

Over de alternatieve straf heb ik zelf ook geen idee.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 10 apr 2014 16:28

dat beroep aantekenen tegen deze boete gehoor krijgt op de politierechtbank en de GAS-boete verlaagd wordt? Ik heb echter ook al gelezen dat een verzoek indienen een 40€ kan kosten... :(.
Op basis waarvan, binnen het Belgische rechtssysteem ?

U stond er geparkeerd, terwijl u geen parkeerkaart had die nodig is om er te mogen parkeren ...
Einde verhaal in België.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”