vervallen keuringsbewijs

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: vervallen keuringsbewijs

#31 , 13 apr 2017 20:51

Een bestuurder word geacht te weten voor hij vertrekt dat hij een verzekering en een keuring attest mee heeft !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jessethyne
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#32 , 13 apr 2017 20:54

Is hij aansprakelijk bij een ongeval?

artemis
Berichten: 3294

#33 , 13 apr 2017 20:58

En het keuringsattest moet altijd in de wagen aanwezig zijn ter voorlegging. Indien geen geldig keuringsattest aanwezig, niet met de wagen rijden.

Reclame

Johanpeeters
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#34 , 21 dec 2017 08:48

Ik heb een vraagje paar weken te laat voor autokeuring ineens een boete in de bus wegens laattijdig keuren ... dat begrijp ik
Bel ik naar autocontole voor afspraak tussentijds nog 2 boetes van het zelfde probleem aan een andere flitspaal
Moet ik nu die 3 boete betalen of kan ik hier iets aan doen bv 1 boete betalen

Issued
Berichten: 1227

#35 , 21 dec 2017 09:02

3 boetes betalen. Je blijft dan ook overtredingen begaan door rond te rijden.

Tenzij deze verplaatsingen zich tussen garage, thuis en de keuring en in ledige toestand plaatsvonden.

Elke keer je in je wagen stapt (en het is niet voor bovenvermelde uitzondering) bega je een overtreding.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#36 , 21 dec 2017 12:16

Was dit op weg thuis - autokeuring station dat je nog boetes hebt gekregen.
Als het tijdstip en de juiste weg naar autokeuring station is kan je dit betwisten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#37 , 28 dec 2017 18:29


Bel ik naar autocontole voor afspraak tussentijds nog 2 boetes van het zelfde probleem aan een andere flitspaal
Na verlopen van de geldigheid van de keuring, mocht u niet meer rondrijden.

Ook niet tussen het eerste PV en uw afspraakdatum, tenzij naar garage voor eventuele herstelling (bewijzen met factuur) of keuring (bewijzen met keuringsattest)

Dit is IMO géén ééndaadse opzet.
Telkens u de auto in het verkeer brengt (zelfs op de openbare weg laat geparkeerd staan !) begaat u opnieuw een inbreuk.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”