vervallen keuringsbewijs

cfbarca
Topic Starter
Berichten: 11

Re: vervallen keuringsbewijs

#16 , 23 mar 2014 17:46

er staat ter opmerking dat het keuringsbewijs vervallen is.
er staat geen te betalen bedrag enkel een vraagbrief dat naar het parket wordt gestuurd.
het is de eerste keer dat ik zoiets voor heb.
heb al wel is een snelheidsboete gehad maar dat overkomt me ook niet elk jaar.
ik weet dat ik zelf in fout ben ik heb er gewoon niet aan gedacht
van alles krijg je normaal wel een brief of dergelijke van dit dus blijkbaar niet, zal dat nu ook niet meer vergeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cfbarca
Topic Starter
Berichten: 11

#17 , 24 mar 2014 12:24

Net naar keuring geweest, alle in orde
is gekeurd tot mei volgend jaar.

En meteen een kopie van het bewijs opgestuurd naar de politie
hopelijk gaat het nog meevallen heb mijn lesje nu wel geleerd om dit zelf te controleren

lohabra
Berichten: 1015

#18 , 25 mar 2014 09:17

ik geloof het wel, had gehoopt dat iemand iets meer concreet kon zijn over de boete.
kan dus zijn dat ik zo maar een paar duizend euro boete ga krijgen??
De wetteksten zijn je gegeven. Er is het minimumbedrag, en er is het maximumbedrag. En de eventuele mogelijkheid dat een rechter een gedeelte voorwaardelijk uitspreekt.

Concreter dan dat, gaat helaas enkel een rechter kunnen zijn in diens vonnis.
er staat ter opmerking dat het keuringsbewijs vervallen is.
Dus ... géén afzondelijk PV voor het vervallen keuringsbewijs ?

Voor die 7 km/u te snel, ga je normaal gesproken weldra een tweede schrijven ontvangen met een overschrijving van 50 euro. Zorg ervoor, dat die tijdig betaald is. En als je de overschrijving zélf zou doen via bvb selfbanking zeker ervoor zorgen dat de gestructureerde mededeling correct overgenomen is. Alleen zo, kan de betaling met zekerheid tijdig gelinkt worden aan het betrokken PV en vervalt alvast de verdere vervolging voor de snelheid.

Je hebt er nu immers alle belang bij, dat de zaak niet alsnog opnieuw naar het parket zou verhuizen, waar slapende honden gewekt zouden kunnen worden.
er staat geen te betalen bedrag enkel een vraagbrief dat naar het parket wordt gestuurd.
Je bent niet verplicht die vragenlijst in te vullen. Gewoon zorgen dat je tijdig de betaling (en correct) uitvoert voor die snelheidsinbreuk.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Wuyts1991
Berichten: 399

#19 , 25 mar 2014 09:45

Ik zou toch graag concreet weten wat er in het proces-verbaal staat.

Je zegt 'er staat enkel een opmerking'. Staat deze in de tekst vaststellingen of is het artikel ook weerhouden?
Wanneer het enkel in de tekst vaststellingen zou staan, gaat het parket enkel wakker liggen van de 50 euro die je moet betalen.
Wanneer het artikel weerhouden wordt ga je voor de keuring wel een aparte bestraffing krijgen.

redak
Berichten: 205

#20 , 25 mar 2014 20:24

hierbij stond ook dat mijn keuringsbewijs vervallen is.
... maar waarom worden hiervoor geen herinneringen gestuurd.
Wij ontvangen nochtans enkele weken voor de vervaldatum een herinnering in de vorm van een groen kaartje. Mogelijks werd dit samen met de reclame weggesmeten of niet correct afgeleverd door BPost (zou het eerste niet zijn dat niet correct wordt afgeleverd).

Uiteindelijk moet je nog steeds zelf bijhouden wanneer je naar de keuring moet. Ik denk dat de boete voor de keuring wel zal meevallen indien er al een boete komt (buiten het te laat zijn die je ondertussen al betaald hebt voor het in orde stellen van de keuring).

fieke0509
Berichten: 188

#21 , 26 mar 2014 08:58

hierbij stond ook dat mijn keuringsbewijs vervallen is.
... maar waarom worden hiervoor geen herinneringen gestuurd.
Wij ontvangen nochtans enkele weken voor de vervaldatum een herinnering in de vorm van een groen kaartje. Mogelijks werd dit samen met de reclame weggesmeten of niet correct afgeleverd door BPost (zou het eerste niet zijn dat niet correct wordt afgeleverd).

Uiteindelijk moet je nog steeds zelf bijhouden wanneer je naar de keuring moet. Ik denk dat de boete voor de keuring wel zal meevallen indien er al een boete komt (buiten het te laat zijn die je ondertussen al betaald hebt voor het in orde stellen van de keuring).
Niet altijd, wij hebben onze tweede wagen ook een laattijdig laten keuren omdat we geen groene kaart ontvangen hadden.

Toen mijn man hier een opmerking over maakt op de keuring antwoordde zij: 'dat is een geste die wij doen voor ons clienteel, wij zijn dit niet verplicht en het gebeurt dat er soms geen kaart gestuurd wordt'. Het is dus de bedoeling dat je dit zelf bijhoudt want die groene kaart wordt niet altijd gestuurd blijkbaar.

cfbarca
Topic Starter
Berichten: 11

#22 , 26 mar 2014 10:10

er staat op het pv bij overtredingen:
het KB met de vervallen autokeuring
en dat van de snelheidsovertreding

bij technische vaststellingen staat:
uitleg over de camera, resultaat meting dus die 7km/h te snel
en dan staat er opmerking: vervallen keuringsbewijs en dar is gemarkeerd

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 26 mar 2014 14:53

Net naar keuring geweest, alle in orde
is gekeurd tot mei volgend jaar.
Zeker van ?

Je kan door een te late keuring de einddatum van het keuringsbewijs niet laten opschuiven.


Het zou wel redelijk gortig zijn dat men bestuurders die hun auto dan bijna een jaar te laat aanbieden, ineens wel een keuringsbewijs geeft tot 14 maanden later omdat ze zich zogezegd binnen de 2 maanden voor de normale keuringsdatum aanbieden :!:

fieke0509
Berichten: 188

#24 , 26 mar 2014 15:19

Net naar keuring geweest, alle in orde
is gekeurd tot mei volgend jaar.
Je kan door een te late keuring de einddatum van het keuringsbewijs niet laten opschuiven.
:!:
Klopt inderdaad.

builder
Berichten: 189

#25 , 26 mar 2014 16:22

Mogelijk had de wagen nog recht op een keuringsbewijs met een geldigheidsduur van 2 jaar (jonger dan 6 jaar, minder dan 100.000km).
Van die 2 jaar zijn er reeds 10 maanden voorbij, zodat er nog 14 maanden overblijven.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#26 , 26 mar 2014 16:54

Mogelijk had de wagen nog recht op een keuringsbewijs met een geldigheidsduur van 2 jaar (jonger dan 6 jaar, minder dan 100.000km).
Van die 2 jaar zijn er reeds 10 maanden voorbij, zodat er nog 14 maanden overblijven.
Dat kan dan weer niet bij laattijdige keuring ...

cfbarca
Topic Starter
Berichten: 11

#27 , 26 mar 2014 23:17

ja toch staat het er zo.
mijn verloopdatum elk jaar is 20 mei.
ik was naar de keuring geweest maar 1 vd lichten stond iets te laag, snel laten repareren en een uurtje later opnieuw geweest
is nu gekeurd tot de verloopdatum in mei 2015.
Had dit zelf ook niet verwacht.
wagen heeft meer dan 100000km
Heb wel gezien op het vorige keuringsbewijs dat mijn auto toen net geen 6 jaar was en 90000km had maar was maar 1 jaar geldig
weet het ook niet, is nu zo.
En nu de boete maar afwachten

cfbarca
Topic Starter
Berichten: 11

#28 , 15 apr 2014 14:45

vandaag een brief vh openbaar ministerie in de brievenbus.
Ik kom er goed vanaf denk ik zo 120 euro voor het vervallen keuringsbewijs en de snelheidsovertreding.

ik had echt veel meer verwacht als ik dat zo las, heb mijn lesje nu wel geleerd en vergeet dit nooit meer.
1 maand in spanning zitten afwachten zelfs vakantie uitgesteld.
gelukkig hebben ze naar het verleden gekeken, dit gebeurd nooit meer.

Sirkii
Berichten: 5397

#29 , 19 apr 2014 04:48

Bekering na de zonde is perfect ;-). Erger dan die 120 euro zouden de gevolgen kunnen geweest zijn na een ongeval met een vervallen keuringsbewijs: niet verzekerd tenzij jij kan bewijzen dat het ongeval niet te wijten was aan een "ongekeurd" defect. Lees er je BA polis maar eens op na.

Jessethyne
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#30 , 13 apr 2017 20:49

Wat als ik rij met een auto die niet gekeurd is en ik dat niet weet omdat het een voertuig van iemand anders is.
Wat als ik hiermee een ongeval heb?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”