verkeersovertreding hoger beroep

yanaandy
Topic Starter
Berichten: 1

verkeersovertreding hoger beroep

#1 , 24 feb 2014 14:21

ik ben geflitst tegen verbeterde snelheid van 159km/u op 30/06/2011 zonder geldig rijbewijs
de zaak is voorgekomen en ik ben niet aanwezig geweest
de uitspraak was 2 jaar rijverbod
ik ben dan in beroep gegaan en de rechter heeft de 2 jaar bevestigd
nu ben ik hierin ook in hoger beroep gegaan en dit komt voor op 20 maart 2014
het zit nu zo ;
ik weet dat ik fout ben door te snel te rijden en dit terwijl mijn voorlopig rijbewijs vervallen was
maar ik heb toen vee"l gedaan waar ik nu spijt van heb ik zat toen niet op het juiste pad dat is nu verandert
ik heb ondertussen van een overtreding ervoor een jaar rijverbod er op zitten op 10 maart 2014
ik heb mijn les wel geleerd en heb mijn rijbewijs voledig gehaald en mijn jaar rijverbod gedaan
nu is mijn vraag kan ik er iets aan doen om die 2 jaar nu niet bij te krijgen of eventueel een andere straf zoals een werkstraf ofzo krijgen
alvast bedankt voor reacties
mvg andy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 24 feb 2014 14:54

Hoe kan u in beroep gaan tegen een hoger beroep klopt helemaal niet.
Wilt u zeggen het was een verstek vonnis dus terug politierechtbank en u bent in beroep gegaan bij de RB eerste aanleg.
Dat vonnis (in beroep) is definitief - u had TER zitting moeten vragen hoe u graag uw rijverbod had gehad .
Dient u geen examens terug te doen?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 13 mar 2014 02:58

Dat vonnis (in beroep) is definitief - u had TER zitting moeten vragen hoe u graag uw rijverbod had gehad .
Definitief ?
Het beroep komt pas volgende week voor ... 20 maart 14

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 13 mar 2014 03:16

ik ben geflitst tegen verbeterde snelheid van 159km/u op 30/06/2011 zonder geldig rijbewijs
de zaak is voorgekomen en ik ben niet aanwezig geweest
de uitspraak was 2 jaar rijverbod
ik ben dan in beroep gegaan
Dat heet "verzet" , tegen een vonnis bij verstek (ttz. in afwezigheid van de beklaagde of zijn advocaat)
en de rechter heeft de 2 jaar bevestigd
De zaak wordt bij verzet terug behandeld alsof ze in eerste aanleg zou voorkomen, en je werd opnieuw veroordeeld.
nu ben ik hierin ook in hoger beroep gegaan en dit komt voor op 20 maart 2014
Er is hier dus nog geen definitief vonnis.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”