getakeld

Wuyts1991
Berichten: 399

Re: getakeld

#16 , 02 mar 2014 00:09

Heeft inderdaad weinig met politie te maken, een depannage heeft namelijk geen retentierecht. Men kan met andere woorden je voertuig wettelijk niet inhouden tot je betaald.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 27 mar 2014 17:58

Ik snap er geen snars van, want ik ben duizend miljoen miljard procent zeker dat ik daar al die tijd stond..
Kan best ...
Ik kan het niet aanvaarden dat ik zomaar een pak geld moet betalen voor dit gebeuren, dus ik ben niet akkoord gegaan met de minnelijker schikking (55 euro boete voor verkeerd parkeren) en hoop zo om de takelkosten van €184 ook te kunnen recupereren.
Dat zal dan betekenen dat het tot voor de politierechtbank komt.
Ik besef dat ik geen poot heb om op te staan, maar hoop toch op een klein mirakel.
Dat is een probleem, maar de tegenpartij heeft net hetzelfde probleem : de opgestelde lijst bewijst NIETS.
Er is geen enkele garantie dat de aanvrager / plaatser de reeds geparkeerde voertuigen allemaal correct opgeschreven heeft.
En deze heeft een incentive om dat niet te doen : hij draait op voor de takel kosten van al wie reeds geparkeerd stond, het is dus lucratief om er NIET op te schrijven wie er stond.
Nu, het komt in A'pen natuurlijk niet echt ongeloofwaardig over als daar niemand stond.
Dus schrijf je X-aantal àndere voertuigen op die lijst. Of minder dan er echt staan.
Kadjing !
In 1 klap is je lijst én geloofwaardig, én toch kan je (bijna) iedereen laten takelen, want ... niet op de lijst ! :idea:

Ik vind het ook een vreselijke gedachte dat ik een strafblad zou kunnen krijgen als ik in mijn ongelijk word gesteld. Ook al is dit voor een parkeerboete, het blijft onterecht.. Het is mij niet om het geld te doen, anders zou ik gewoon betalen.
Het risico bestaat altijd dat je veroordeeld wordt ...
Dat is iets waar je rekening mee moet houden als je beslist er mee door te gaan tot het gaatje.


Wat mij betreft zijn het onfrisse praktijken om de betrokkenen zelf te laten doorgeven welke voertuigen er stonden op het moment van plaatsing van de borden.
Dit is een taak die IMO enkel aan de wegbeheerder / politie mag toekomen.


In principe is het zelfs een verwerking van persoonsgebonden gegevens (nummerplaat + vaststelling plaats en tijd) waar de aanvrager niet bevoegd voor is en geen voorafgaande aangifte van gedaan heeft.
Dat ga ik eens aankaarten bij de privacy-commissie ;-)

Wuyts1991
Berichten: 399

#18 , 27 mar 2014 19:45


In principe is het zelfs een verwerking van persoonsgebonden gegevens (nummerplaat + vaststelling plaats en tijd) waar de aanvrager niet bevoegd voor is en geen voorafgaande aangifte van gedaan heeft.
Dat ga ik eens aankaarten bij de privacy-commissie ;-)
En binnenkort wordt het nog mooier, wanneer men al deze toelatingen op internet wil zwieren zodat iedereen kan opzoeken of het bord vergund is of niet...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”