Hoe bewijs je dat je aan het lossen bent??

Franciscus
Berichten: 38596

Re: Hoe bewijs je dat je aan het lossen bent??

#31 , 06 feb 2014 15:06

Welke boete uitschrijven. PV's worden ingegeven in het politiesysteem en daar afgedrukt en opgestuurd.
Er staat nergens in de wet dat men een PV moet achterlaten op het voertuig.
Alle wetten zijn er voor de burger, u moet alleen correct lezen wat er staat.
En effectief van het ogenblik dat er een andere handeling wordt gesteld dan diegene die onder laden en lossen worden voorzien is het parkeren.
Men kan niet een beetje lossen of laden en een beetje parkeren.

Maar laat u bijstaan of verdedigd uzelf voor de rechtbank.
Dat kan perfect, zie maar naar de uitzendingen ' de rechtbank'.
Ikzelf, of buren hebben in onze straat al meermaals PV's inzake fout parkeren kunnen counteren wegens fouten in de vaststelling van de ambtenaren.
Trouwens als er al een twijfel is in fase één parket is er al een goede kans dat parket seponeert en bij gerede twijfel zal een rechter dat zo wie zo doen.


Ik lees net dat u de links hebt gelezen :D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wuyts1991
Berichten: 399

#32 , 06 feb 2014 16:41

Ik denk dat er nu wel genoeg verteld is over wat nu juist laden en lossen is etc.

Wat TS nu best kan doen is het bijgevoegde antwoordformulier invullen/uittypen, leveringsbon bijvoegen, eventueel een korte verklaring van
de klant waar je bent gaan leveren toevoegen en dit boeltje opsturen.

Ik kan met 90% zekerheid zeggen dat deze boete dan geseponeerd zal worden.
Wordt ze niet geseponeerd, dan krijg je opnieuw een voorstel tot betaling zijnde de oorspronkelijke boete van €55 + een verhoging van €10.
Als je dan nog niet akkoord bent kan je het laten voorkomen.

Mario074
Topic Starter
Berichten: 23

#33 , 06 feb 2014 18:48

@Franciscus,

Dat van die boetes uitschrijven is mijn veronderstelling. Ik zie vaak dat er agenten aan wagens staan te schrijven en dan een bon ofzo achterlaten achter de ruitenwisser. Tenzij ze reclame flyers uitdelen natuurlijk, maar dat denk ik niet. :D

Jaja, ik heb je links goed gevonden en gelezen, en ben er eigenlijk nog een stuk wijzer van geworden. Ook in mijn voordeel zelfs. :wink:

Hier bij ons in de straat lijkt het wel een far-west, iedereen doet hier zijn eigen zin. Van vanochtend 6u30 tot 16u30 stond er een bestelwagen voor onze garage. Voor de verbouwing van rechtop ons. Politie zit hier om de hoek, rijd hier langs, maar er worden geen boetes uitgeschreven hoor. En als je echt niet uit je garage kan en je belt ze op, dan geven ze je de raad om eerst in de buurt te vragen van wie die wagen is, en ze dan terug te bellen als je de eigenaars niet vind. En dit is niet alleen in ons dorp, maar vooral ook in steden zoals ik hoorde van vrienden die in Gent wonen.
Maar als je echt je best doet om de wetten na te leven, dan krijg je problemen, vandaar mijn frustratie. :wink:

Maar goed, we gaan deze maal betwisten, en wat er uiteindelijk uit de bus komt, laat ik nog wel horen.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#34 , 07 feb 2014 11:38

Niet helemaal on topic, maar ook niet off topic, n paar vraagtekens ...

- als je zaken uit de bestelwagen haalt en naar binnen brengt, ben je aant lossen (en dus stilstaan, niet parkeren)
- als je binnen een leveringsbon laat ondertekenen, ben je aan't parkeren
Wat als de chauffeur verder zaken naar binnen brengt terwijl de passagier de bestelbon laat ondertekenen ? :-)

En een taxichauffeur die afrekent met zijn klant, is die dan ook aan't parkeren ?

Een duidelijke wetgeving is toch handig he ;-)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Turaki
Berichten: 6870

#35 , 07 feb 2014 13:35

Wat als de chauffeur verder zaken naar binnen brengt terwijl de passagier de bestelbon laat ondertekenen ? :-)
Dan is hij aan het lossen, dus staat hij stil.
En een taxichauffeur die afrekent met zijn klant, is die dan ook aan't parkeren ?
Dan is hij geparkeerd, want de klant is niet bezig met uitstappen.
Een duidelijke wetgeving is toch handig he
Voldoende duidelijk, meen ik.

Franciscus
Berichten: 38596

#36 , 07 feb 2014 13:46

En over de mogelijke betwistingen is er meeeer dan voldoende rechtspraak hoor.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”