Foutieve maximumsnelheid vermeld op PV

Bruzza007
Topic Starter
Berichten: 1

Foutieve maximumsnelheid vermeld op PV

#1 , 05 feb 2014 08:36

Ik heb gisteren een proces-verbaal in de bus gekregen. Ik reed 78km/u waar ik 70 km/u mag. Dit betwist ik zeker niet... Nu zie ik dat de maximumsnelheid, vermeld op het PV, 50 km/u bedraagt. Ik ben er 100% zeker van dat het op de plaats waar ik geflitst ben 70 km/u is? Ik ben ook naar het politiebureau geweest en daar bevestigen ze dat de maximumsnelheid er inderdaad 70 km/u bedraagt. Dus ze geven in principe de fout op het PV toe. Kan ik onder het PV uitkomen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 05 feb 2014 11:14

Politie kan een navolgend PV opstellen .
78 waar 70 mag is OI van € 50 of is dat nu aangepast?

giserke
Berichten: 2434

#3 , 05 feb 2014 11:22

Je had beter niet naar de politie geweest en gezwegen, en verzet aangetekend bij de' uitnodiging tot betalen' van een minnelijke schikking.
Nu kan de aanklacht nog worden aangepast in het strafdossier en dagvaarding voor de politierechtbank.
Dergelijke fouten komen beter uit bij je verdediging als je voor de politierechter staat terwijl de fouten in het strafdossier van het OM staan. :wink:

Reclame

Wuyts1991
Berichten: 399

#4 , 05 feb 2014 14:56

Politie kan een navolgend PV opstellen .
78 waar 70 mag is OI van € 50 of is dat nu aangepast?
Snelheid is niet mee verhoogd bij de onmiddellijke inningen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”