niet rechtsgeldig geflits ?!

kevinlev
Topic Starter
Berichten: 8

niet rechtsgeldig geflits ?!

#1 , 04 feb 2014 13:59

goeiedag,

heb een vraagje,

ben namelijk geflits geweest maar nu is mijn vraag de volgende:

is het rechtsgeldig als je ze van voren flitsen en vanop een priveterrein dan ook nog nl een priveparking van een autogarage die niet eens toestemming hiervoor gegeven hadden ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 04 feb 2014 14:01

Ja.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

kevinlev
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 04 feb 2014 14:03

en de identificatie van de snelheidsmeter lijkt ook niet vermeld te staan op het pv,of zie ik dit verkeer?
Er staat wel een goedkeuringsnummer op maar geen identificatienummer.

Deze meneer heeft op deze manier zijn zaak gewonnen gehad , check zijn verhaal maar eens :

http://www.on4sh.be/speed/vrijspraak/vr ... tinova.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 04 feb 2014 14:06

en de identificatie van de snelheidsmeter lijkt ook niet vermeld te staan op het pv,of zie ik dit verkeer?
Er staat wel een goedkeuringsnummer op maar geen identificatienummer.

Deze meneer heeft op deze manier zijn zaak gewonnen gehad , check zijn verhaal maar eens :

http://www.on4sh.be/speed/vrijspraak/vr ... tinova.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu stelt u een volledig andere vraag. Anderen zullen u daar op antwoorden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

kevinlev
Topic Starter
Berichten: 8

#5 , 04 feb 2014 14:28

ok,maar ik dacht dat ze niet op een priveterrein mochten flitsen zonder toestemming van de eigenaar?Zit ik hier mis da?

LeenW
Berichten: 12811

#6 , 04 feb 2014 14:31

Bedenk wel dat als u hier op zo'n manier wilt onderuit komen, dit voor de rechtbank gaat moeten gebeuren.

Vanonder in dat document staat ook "Als u ten onrechte werd geflitst", is daar in dit geval wel sprake van?

Wuyts1991
Berichten: 399

#7 , 04 feb 2014 15:31

- Vooraan flitsen mag.
- De parking van de autogarage is een openbare plaats en geen privé terrein.
- Op het PV dient te staan welk soort snelheidsmeter gebruikt werd, datum van ijking etc.

Lees ook: http://www.lokalepolitie.be/centrex/nl/ ... rrein.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 04 feb 2014 15:58

In Duitsland en Frankrijk wordt bijna altijd van voor geflitst, zodat je mooi mee op de foto mag.

Wuyts1991
Berichten: 399

#9 , 04 feb 2014 16:36

Je kan het op twee manieren bekijken. Je staat mee op de foto dus men kan zien wie er echt reed.
Langs de andere kant zie je nooit de officiële DIV zegel op de kentekenplaat, wat achteraf moeilijk wordt om te bewijzen als iemand anders jouw kenteken laat nadrukken.

Turaki
Berichten: 6870

#10 , 04 feb 2014 16:38

Je kan het op twee manieren bekijken. Je staat mee op de foto dus men kan zien wie er echt reed.
Langs de andere kant zie je nooit de officiële DIV zegel op de kentekenplaat, wat achteraf moeilijk wordt om te bewijzen als iemand anders jouw kenteken laat nadrukken.
Dus iemand anders heeft jouw kentekenplaat laten namaken, heeft juist dezelfde auto als jij, en ziet er nog eens juist hetzelfde uit? Probeer dit eens uit te leggen aan de rechter...

Wuyts1991
Berichten: 399

#11 , 04 feb 2014 16:42

Het gebeurd vaak genoeg dat men kentekenplaten namaakt van hetzelfde soort wagen.

Persoon X heeft een BMW 1 reeks correct ingeschreven.
Persoon Y heeft dezelfde BMW 1 reeks en maakt de kentekenplaat na.
Mooi toch?

Dat er iemand anders achter het stuur zit bewijst niet dat jouw wagen daar niet was.

Dus ik stel de vraag opnieuw aan jou, probeer dit eens uit te leggen aan de rechter?

kevinlev
Topic Starter
Berichten: 8

#12 , 04 feb 2014 18:29

- Vooraan flitsen mag.
- De parking van de autogarage is een openbare plaats en geen privé terrein.
- Op het PV dient te staan welk soort snelheidsmeter gebruikt werd, datum van ijking etc.

Lees ook: http://www.lokalepolitie.be/centrex/nl/ ... rrein.html" onclick="window.open(this.href);return false;

wel,dat is duidelijk,wist ik nog niet,weer wat bijgeleerc. Dat wordt gewoon betalen dan :(

Turaki
Berichten: 6870

#13 , 04 feb 2014 20:05

Dus ik stel de vraag opnieuw aan jou, probeer dit eens uit te leggen aan de rechter?
Voor zover ik deze discussie begrepen heb, gaat het over geflitst worden langs de voorkant, waarbij je daarnaast ook zichtbaar op de foto staat. Dus een andere situatie dan in uw laatste post.

lohabra
Berichten: 1015

#14 , 04 feb 2014 20:47

Het gebeurd vaak genoeg dat men kentekenplaten namaakt van hetzelfde soort wagen.

Persoon X heeft een BMW 1 reeks correct ingeschreven.
Persoon Y heeft dezelfde BMW 1 reeks en maakt de kentekenplaat na.
Mooi toch?

Dat er iemand anders achter het stuur zit bewijst niet dat jouw wagen daar niet was.

Dus ik stel de vraag opnieuw aan jou, probeer dit eens uit te leggen aan de rechter?
Helaas compleet irrelevant in deze. Topicstarter geeft te kennen geflitst te zijn geweest, en stelt zich enkel de vraag of vooraan flitsen rechtsgeldig is. Antwoord: JA dus.

De échte criminelen zijn trouwens slimmer dan dat. Zij maken een duplicaat, en hangen jouw origineel er bij hen op. En jij rijdt zonder 't zelf te weten met een duplicaat.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Wuyts1991
Berichten: 399

#15 , 04 feb 2014 22:55

Jongens jongens toch, ik gaf even mijn mening mee waarom ik vooraan flitsen niet helemaal positief vind, meer niet :)
wel,dat is duidelijk,wist ik nog niet,weer wat bijgeleerc. Dat wordt gewoon betalen dan :(
Inderdaad. Trouwens de gegevens van het flitsapparaat komen er normaal gezien standaard op.
Dus het zou maar zelden mogen voorkomen dat hier een fout in zit, desalniettemin het proberen waard.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”