Termijn ontvangen boete

tomvf
Topic Starter
Berichten: 1

Termijn ontvangen boete

#1 , 31 jan 2014 18:08

Ik werd veroordeeld door de politierechtbank voor een positieve ademtest in 2010. Ik heb de boete nu net ontvangen (het is eigenlijk al een aanmaning hoewel ik nooit enig ander papier heb ontvangen). Is hier geen termijn voorzien waarbinnen de boetes dienen opgestuurd te worden?? Het is nu toch bijna 4 jaar later...Ik vind het niet meteen terug...

Alvast bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 31 jan 2014 22:30

Dit gaat over een veroordeling en hebt u blijkbaar al een eerste brief ontvangen om te betalen. Mogelijk via politie maar bent u daar niet op ingegaan.
In elk geval positieve ademtest zal et wel een 'iets' langere verjaringstermijn zijn gezien de straf ook boven de € 25 zal zijn en of gevangenisstraf boven de dagen 7 en tot 3 jaar. Is de straf hoger dan 3 jaar dan is de verjaring 10 jaar art 92 strafwetboek.
Dan nog rekening houden met de termijn van beroep en betekening van het vonnis.
Dis 2010 zo wie zo al tot en met 2015.
Ps in een aantal politiezones zet men nu specifiek politiepersoneel in om 'niet-betalers' op te sporen....

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”