Netelig probleem autokeuring

Ice
Topic Starter
Berichten: 240

Netelig probleem autokeuring

#1 , 16 jan 2014 15:44

Beste forumleden

Nogmaals leg ik een probleem aan u voor.
Ik heb mijn wagen laten keuren op 26 december.
Afgekeurd wegens: bedrijfsrem: een verschil van 25 tot 50% tussen remkrachten van eenzelfde as / achteraan links.
39€
Naar de garage gegaan, daar bleek dat de remklauw vastzat en de remblokken op waren. Dus remblokken vervangen, de remklauwen getest en een week later opnieuw laten keuren: wéér afgekeurd voor hetzelfde..
12€ (+kosten garage)

Remblokken blijken te moeten 'ingereden' worden volgens de garage zodat ze zich kunnen aanpassen aan de remschijven en daar zou 600 á 700 km voor gereden moeten worden.... Máár ik rij helemaal geen 600 á 700 km op 15 dagen (tijd die je krijgt tot herkeuring)
Hoogstens 200 km...Het is toch belachelijk dat ik nu nutteloos moet gaan rondrijden om goedgekeurd te kunnen worden?
Want de remblokken zullen nu ook deze 2de keer bij herkeuring waarschijnlijk niet voldoende ingereden zijn om goedgekeurd te worden.

Ik kan toch maar moeilijk elke 15 dagen opnieuw gaan laten herkeuren tot de remblokken zich hebben aangepast aan de remschijven of nutteloos honderden km gaan rondrijden?
Hoe los ik dit op? Waar kan ik met dit probleem tereecht?
Herkeuring moet gebeuren voor 24 januari 2014...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jan 2014 16:07

Nieuwe remschijven laten plaatsen zodat je nieuwe remblokken niet moet ingereden worden.

Waarom moet een remblok ingereden worden? dit is omdat je remschijven ver versleten is en er groeven in zijn, en zo pas de nieuwe remblokken niet 100% op het rem oppervlak van de remschijf.

Je garagist treft hier geen schuld !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 jan 2014 16:11

Je hebt gewoon te lang gewacht om uw remblokken te vervangen, en daarom werden de schijven beschadigd.

Reclame

Ice
Topic Starter
Berichten: 240

#4 , 16 jan 2014 16:32

Euh...volgens de garagist zijn de remschijven wel nog in orde.....? Geen groeven ed?
Remblokken hebben altijd tijd nodig als ze nieuw geplaatst worden?
(nieuwe remschijven zijn even nog geen optie, financiën weetjewel...)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jan 2014 20:03

Met remblokken in rijden bedoelen ze dat je naar 80 a 90km zachtjes remt tot aan 50 a 45km, en dit doe je een paar keer 5 a 6 maal en dan moeten je nieuwe remmen al gezet zijn !

Maar als je schijven versleten zijn dan duurt dit zeer veel km !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 16 jan 2014 20:28

Ik slaag er echter met de beste wil ter wereld niet in te begrijpen wat deze vraag doet op JF. Is dit eerder geen onderwerp voor een autoforum?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”