Parkeerboete - maar aan het werken dan

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Parkeerboete - maar aan het werken dan

#16 , 22 feb 2014 17:23

Mijn werkgever kan verklaren dat ik inderdaad op mijn werk was maar hij kan niet verklaren dat mijn auto hier degelijk stond. Ik heb maar één auto op mijn naam staan, dus ik kan niet met een andere wageng ereden hebben. Ik heb van de parkeerwacht een uitlezing van mijn badge krijgen, maar er is geen nummerplaatherkenning bij ons, enkel een badge systeem.
Er staat geen kleur aangegeven in de vaststelling,
!
Kleur staat vaak fout in PVs omdat de kleur vaak niet eens bij de vaststellingen genoteerd wordt, maar achteraf overgenomen uit de DIV gegevens, waar ze ook vaak fout in staat ...


Als het een PV is voor een inbreuk op de wegcode, bent u als eigenaar v/d auto verondersteld de overtreding begaan te hebben.
Het volstaat dan aan te tonen dat U daar niet was.
Men kan u dan niet veroordelen in licht van de bewijzen, en heeft geen andere dader.

Artikel 67bis

Wanneer een overtreding van deze wet en haar uitvoeringsbesluiten is begaan met een motorvoertuig, ingeschreven op naam van een natuurlijke persoon, en de bestuurder bij de vaststelling van de overtreding niet geïdentificeerd werd, wordt vermoed dat deze is begaan door de titularis van de nummerplaat van het voertuig. Het vermoeden van schuld kan worden weerlegd met elk middel.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”