Fout in proces-verbaal

lisacomer
Topic Starter
Berichten: 2

Fout in proces-verbaal

#1 , 17 dec 2013 19:25

beste

ik heb me fout geparkeerd op een mindervalidenplaats.
Ik woon in een straat waar het elke zaterdag markt is en ik dus vrijdagavond na m'n werk mijn auto moet gaan parkeren in één van de achterliggende straten. Mits mijn straat een lange straat is moeten dus heel veel bewoners hun auto of 2 auto's kwijt = zoeken naar een parkeerplek is zoals zoeken naar een speld in een hooiberg. (ik schets gewoon de achterliggende situatie even).
Die bewuste zaterdag ben ik door afspraken verhinderd geweest om 14.30u (want dan mag ik m'n straat pas terug in) mijn auto te nemen en terug voor m'n huis te parkeren.
De politie inspecteurs stelden op hun bericht aan overtreder vast dat ik foutief geparkeerd stond, en dit om 15.47u. 11 dagen later, vandaag, krijg ik proces verbaal in de bus. Hierop staat de correcte datum maar foutief uur: 15.32u ipv 15.47.
Ik heb een blanco strafblad, en buiten 1 bekeuring in de 7 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik nog nooit een andere boete verkregen.
mijn vraag is dus of ik hier kan tegen protesteren of dat dit zinloos is?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 17 dec 2013 22:37

Zinloos want noch op het ene uur, noch op het andere mocht u daar uw wagen parkeren.
Een blanco strafblad is geen joker die recht geeft op een gratis overtreding.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 17 dec 2013 22:55

En een menselijke fout maakt een PV niet ongeldig. Indien nodig wordt dit rechtgezet in een nakomend PV, of zal de rechter oordelen dat de fout in het PV onvoldoende zwaar is om u vrij te spreken.

Reclame

Wuyts1991
Berichten: 399

#4 , 18 dec 2013 05:46

Hier kan men bovendien bezwaarlijk van een menselijke fout spreken.

Een bericht aan overtreder heeft slechts een informatieve waarde, dit om u reeds op de hoogte te stellen zodat u na 11 dagen niet uit de lucht komt vallen
en de situatie meteen kan bekijken. De vaststellers hebben dus meer dan behoorlijk hun werk gedaan.

Tybo
Berichten: 145

#5 , 24 dec 2013 17:10

Ik denk dat ik weet hoe men aan het tijdsverschil van 15' minuten komt.
In sommige gemeentes is het zo dat de verbaliserende overheid een observatie- / wachttijd van (ten minste) 15' moet in acht nemen vooraleer te gaan verbaliseren.
Men moet het 'stilstaan' (wat mogelijk is op een plaats, voorbehouden voor personen met een handicap) uitsluiten.
Indien men gedurende de observatietijd geen laad- of losverrichtingen waarneemt of vaststelt dat iemand in/uit het voertuig ziet stappen dan gaat men verbaliseren uit hoofde van het foutief parkeren.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”