Fout in PV: verkeerde rijrichting

Vanne39
Topic Starter
Berichten: 3

Fout in PV: verkeerde rijrichting

#1 , 15 dec 2013 21:36

Onlangs ben ik geflitst aan een gecorrigeerde snelheid van 37 kmh waar ik 30 kmh mocht.
Voorstel tot minnelijke schikking bedraagt 50€.

Nu blijkt dat op de PV de rijrichting verkeerd staat aangegeven. Aangezien ik 's morgens naar mijn werk reed en het PV vermeldt dat ik in de andere richting reed, ben ik 100% zeker dat het dus een fout is.

Vraag: is dit een gegronde reden om het PV in vraag te stellen? Of is de kans klein dat de rechter hier mee rekening zou houden en betaal ik toch gewoon best die 50€?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 15 dec 2013 22:41

Een menselijke fout maakt een PV niet nietig. U kan het altijd proberen, maar ik betwijfel ten zeerste of u ermee gaat wegkomen, temeer daar bij voorlegging van de foto meteen duidelijk zal worden in welke richting u reed.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 15 dec 2013 23:17

Wordt gewoon rechtgezet in navolgend pv.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Vanne39
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 16 dec 2013 10:47

Dat wordt gewoon betalen dus...
Bedankt voor de nuttige input.

Wuyts1991
Berichten: 399

#5 , 16 dec 2013 21:04

De feiten zijn bewezen d.m.v. een geijkte snelheidsmeter.

gdm2
Berichten: 80

#6 , 16 dec 2013 22:16

Dat hij geijkt is, is niet zeker. Je mag altijd het ijkingsverslag vragen, geldig de dag van de overtreding en of de operator brvoegd is. Vergeet ook de foto niet te vragen, wedden dat in veel gevallen de pv geseponeerd wordt ?

Wuyts1991
Berichten: 399

#7 , 16 dec 2013 22:22

Vergeet dat broodje-aap-verhaal maar. In het proces-verbaal staat normaal standaard tot wanneer deze snelheidsmeter geijkt is en dat de operator de nodige opleidingen gevolgd heeft om het apparaat te mogen hanteren. Deze standaard rubrieken zijn gelinkt aan de officiële ijkingsverslagen.

Dus dit zal eerder uitzondering zijn dan regel dat hierop geseponeerd kan worden.

gdm2
Berichten: 80

#8 , 16 dec 2013 22:29

Wel, in twee van drie gevallen heb ik het wel voor mekaar gekregen. De vragen van de twee bewuste waren wel gericht aan de heer procureur van een rechtsgebied dat het heel druk heeft, de derde niet.
Voor €50 doe ik het niet maar ieder pv boven de €100 zullen ze toch wat moeite moeten doen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”