3 maal voor politierechtbank komen op 3maand tijd

Benni1991
Topic Starter
Berichten: 18

3 maal voor politierechtbank komen op 3maand tijd

#1 , 11 dec 2013 21:47

Ik ben vorige maand voorgekomen voor politierechtbank ik heb in een dronken bui, vluchtmisdrijf gepleegd en door het rood gereden. Mijn straf is een geldboete van 1200 euro waarvan 900 euro voorwaardelijk. Dus ik moet maar 300 betalen, ook ben ik mijn rijbewijs voor 1maand kwijt en ik moet opnieuw een theoretische proef af leggen.

Nu kom ik binnen 4 dagen opnieuw voor de politierechtbank omdat ik 180 heb gereden op de autosnelweg, en in januari moet ik opnieuw voor de politierechtbank komen omdat ik ben geflitst tegen 100 per/u in de bebouwde kom. Ik ben hierbij teruggereden en was mijn rijbewijs meteen voor 2weken kwijt.

Elke zaak komt wel in een andere rechtbank en gemeente voor, deze van 180 op de autosnelweg is in Dendermonde, en die van 100 waar ik maar 50 mocht in Aalst.
De andere zaak waarvan ik mijn straf al heb gekregen is in Asse of Brussel denk ik voorgekomen.

Ik ben 22 en sta al 2jaar op ziekenkas omdat ik depressief ben en niet kan werken omdat ik niet met de stress om kan. Ook heb ik vorige maand in een psyhose 2maal zelfmoord proberen plegen ik ben hiervoor 40 dagen gecoloceerd geweest. Nu weet ik dat mensen die een psyhose hebben gehad domme dingen, domme beslissingen nemen eerst handelen en dan pas denken wat voor mij nare gevolgen heeft gehad. Nu staat er ook bij dat zulke mensen impulsief en gestrest zijn en dit kan uiten in altijd opgejaagd zijn, er staat zelf dat deze bv handelen door roekeloos gedrag door middel van te snel te rijden, overmatig drinken, dus echt eerst handelen en dan pas denken.

Kan ik dit best met mijn advocaat mededelen of ben ik beter dat ik dit niet zeg, ik ha niet op de rechtzaken aanwezig zijn omdat ik dit niet aankan.

Ik heb bang dat als mijn advocaat dit zo voorbrengt dan de rechter gaat denken dat ik mij hierachter wegsteek terwijl dit wel bij de ziekte hoort.

Wat kan ik het beste doen? en aan welke straf zou ik mij kunnen verwachten.

.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra
Berichten: 1015

#2 , 11 dec 2013 22:01

Kan ik dit best met mijn advocaat mededelen of ben ik beter dat ik dit niet zeg, ik ha niet op de rechtzaken aanwezig zijn omdat ik dit niet aankan.

Ik heb bang dat als mijn advocaat dit zo voorbrengt dan de rechter gaat denken dat ik mij hierachter wegsteek terwijl dit wel bij de ziekte hoort.

Wat kan ik het beste doen? en aan welke straf zou ik mij kunnen verwachten.
Ik denk dat je dat beter goed overlegt met je advocaat.

Want als een rechter oordeelt dat je omwille van je psychose en de symptomen die je opsomt, eigenlijk geestelijk ongeschikt bent om een motorvoertuig te besturen ben je écht verder geschoren :
Artikel 44

Hij die wegens lichamelijke of geestelijke ongeschiktheid van het recht tot sturen vervallen is verklaard, kan na twee jaar om opheffing van het verval verzoeken indien aan zijn ongeschiktheid een einde is gekomen. Het verzoek wordt ingediend bij een aan het openbaar ministerie gerichte verzoekschrift voor het gerecht dat de maatregel van verval heeft uitgesproken. Tegen de uitspraak van dit gerecht staat geen hoger beroep open.

Wordt het verzoek afgewezen, dan kan geen nieuw verzoek worden ingediend voor een termijn van twee jaar, te rekenen van de datum der afwijzing, is verstreken.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 11 dec 2013 22:28

Normaliter geien Centraal strafregister zal bij de volgende zaak geweten zijn dat u al een veroordeling hebt gehad en bij die van januari dat u twee voorgaanden hebt.
Vermoedelijk zal de straf elke maal 'iets' zwaarder zijn en de 'voorwaardelijkheid' effectief worden.
Mogelijk nu ook psychologische test.
PS vluchtmisdrijf wil dus ook zeggen een aanrijding hopelijk alleen stoffelijke schade?


Voor uw eigen veiligheid maar vooral voor de veiligheid van de anderen. Misschien geen auto meer rijden aub.
De mensen die bij de slachtoffers moeten langsgaan om de gevolgen te melden zouden dat ten zeerste appreciëren.

Gelet op wat u hebt geschreven collocatie en psychosen misschien ook buiten een advocaat de psychiater opzoeken die u behandeld heeft.
Vermoedelijk hebt u ook medicatie .... mogelijk medicatie die niet samengaat met rijden en drinken.

Reclame

Benni1991
Topic Starter
Berichten: 18

#4 , 11 dec 2013 22:56

Ik heb bij de eerste veroordeling ook de maatregel moeten treffen dat ik een psyhiatrische begeleiding moest volgen, omdat ik altijd naar alcohol grijp als ik mij slecht voel en dit niet de eerste keer was. Ik heb een psyhiatrische begeleiding gevolgt en voel mij daar beter bij veel kalmer rustig in het verkeer, niet zo snel uitvliegend naar iemand, ik werkte daar echt aan. Ik werkte wel aan mijn probleem en voelde mij hier echt veel beter bij. Dan is het wat slechter met mij beginnen gaan terug depressiever en dan uiteindelijk in een psyhose geraakt en 2maal zelfmoord proberen plegen. Ik ben echt geen slechte gast door middel van toevlucht te nemen naar alcohol heb ik mij veel problemen op de hals gehaald. Ik zit nu thuis en ben aan het wachten om opnieuw dagbehandeling te volgen dus ik werk echt aan mijn probleem, als ik dit de rechter aan het verstand kan brengen, kan die toch mild zijn. Ik neem nu ook een antipsicotica middel om geen psygose meer te krijgen. Dus dan zou de rechter toch niet kunnen oordelen dat ik geestelijk ongeschikt ben.

Benni1991
Topic Starter
Berichten: 18

#5 , 11 dec 2013 22:59

Normaliter geien Centraal strafregister zal bij de volgende zaak geweten zijn dat u al een veroordeling hebt gehad en bij die van januari dat u twee voorgaanden hebt.
Vermoedelijk zal de straf elke maal 'iets' zwaarder zijn en de 'voorwaardelijkheid' effectief worden.
Mogelijk nu ook psychologische test.
PS vluchtmisdrijf wil dus ook zeggen een aanrijding hopelijk alleen stoffelijke schade?


Voor uw eigen veiligheid maar vooral voor de veiligheid van de anderen. Misschien geen auto meer rijden aub.
De mensen die bij de slachtoffers moeten langsgaan om de gevolgen te melden zouden dat ten zeerste appreciëren.

Gelet op wat u hebt geschreven collocatie en psychosen misschien ook buiten een advocaat de psychiater opzoeken die u behandeld heeft.
Vermoedelijk hebt u ook medicatie .... mogelijk medicatie die niet samengaat met rijden en drinken.

Neen geen aanrijding, politie stond verkeer te regelen omdat er een accident was en ik zou daar met overdreven snelheid moeten verbijgereden, dit allemaal is van horen zeggen. Want alles is een blackout voor mij. Ook is dit de eerste keer dat de politie mij geeft tegengehouden omdat ik dronken was, ik denk dat er meerdere mensen in Belgie zijn die al vaker zo achter het stuur zijn gekropen en deze mogen dan wel met de auto blijven rijden.

Franciscus
Berichten: 38603

#6 , 11 dec 2013 23:34

Maar niet wanneer de politie de nodige vaststellingen heeft gedaan. Dat ze achter het stuur kruipen dat is hun verantwoordelijkheid maar dat ze bij vaststelling mogen verder rijden dat kan niet.

Vluchtmisdrijf kan u maar plegen indien betrokken bij een ongeval.

Mijn persoonlijke mening in uw toestand en met uw medicatie NIET rijden.
Om het heel cru te zeggen het is alsof u over straat loopt met een geladen vuurwapen met de vinger aan de trekker en de haan opgespannen dus met minimale druk.

Jef 007
Berichten: 737

#7 , 12 dec 2013 11:59

goede raad : best niet met de auto rijden!!!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 12 dec 2013 16:05

Ik sluit me hier volledig bij aan. Dronken door het rood, 180 op de snelweg, 100 in de bebouwde kom, blackouts tijdens het rijden... Dendermonde, Aalst, dat is redelijk dicht in de buurt waar ik woon en mijn kinderen naar school gaan :-(.

Als u de bekendste politierechter van Vlaanderen aan uw broek hebt in Dendermonde, en hij heeft inzage in uw volledige dossier (met de vorige veroordelingen erbij), en u komt dan nog zelf niet opdagen ook, vrees ik (in feite hoop ik) dat u de zwaarst mogelijke uitspraak krijgt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

k.b.
Berichten: 876

#9 , 12 dec 2013 16:24

Laatst gewijzigd door k.b. op 27 mei 2014 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Benni1991
Topic Starter
Berichten: 18

#10 , 12 dec 2013 17:20

Ik sluit me hier volledig bij aan. Dronken door het rood, 180 op de snelweg, 100 in de bebouwde kom, blackouts tijdens het rijden... Dendermonde, Aalst, dat is redelijk dicht in de buurt waar ik woon en mijn kinderen naar school gaan :-(.

Als u de bekendste politierechter van Vlaanderen aan uw broek hebt in Dendermonde, en hij heeft inzage in uw volledige dossier (met de vorige veroordelingen erbij), en u komt dan nog zelf niet opdagen ook, vrees ik (in feite hoop ik) dat u de zwaarst mogelijke uitspraak krijgt.

Ik weet meer dan iedereen dat ik foute dingen heb begaan, mijn rijgedrag is nu veel beter. Omdat ik zeker geen boetes meer wil hebben. U hoopt dat ik de zwaarste straf krijg dan kan ik wel van inkomen. Als ik met u persoonlijk zou spreken en heel mijn problematiek uitleg dan zou u hier anders over denken. De dingen die ik heb gedaan heb ik veel spijt van meer dan iemand kan bedenken. Toen ik dronken achter het stuur ben gedaan heb ik op die dag nog op mensen geslaan zonder reden, ik zelf weet niet dat ik deze dingen heb begaan ik heb hiervoor ook mijn straf al gekregen. Ik heb me bij iedereen polietieagent de 2 mensen die ik heb aangevallen persoonlijk geëxcuseerd. Ik ben 22jaar had voor die daag nog nooit op niemand geslaan. Ik kan met de dingen die ik heb gedaan niet leven ik denk er nog veel aan en zou graag weten wat ik die dag heb gedaan. Ik ben 1 maal dronken achter het stuur gereden, en daarvoor heb ik mijn straf gekregen. Voor de mensen die ik heb aangevallen heb ik ook mijn straf gekregen en dit is maar normaal niemand zou door iemand slagen moeten krijgen zonde reden, dat is normaal. Kheb mij bij iedereen geëxcuseerd ik weet dat dat niks is met wat ik die mensen heb aangedaan dat weet ikzelf ook. Ik ben toen met een psygolooh moeten praten om te kijken dat ik niet ontoerekeningsvatbaar was. De rechter geeft dit niet aanvaard waar ik mee kan leven. Ik heb dingen gedaan die niet kunnen geen dag gaat er voorbij dat ik geen spijt heb wat ik heb gedaan. Ik ben geen vechtersbaas dat was de 1ste keer in mijn leven. Ik weet dat ik erge dingen heb gedaan. Maar er loopt nog veel zwaarder krapul in Belgie die trots zijn dat ze op iemand slaan dat ze er mee te koop lopen. Of die meerdermalen dronken achter het stuur kruipen. En die er de les niet uit trekken dat dit zeker niet kan. Ik was die dag zeker een gevaar op de baan. Ik zou zelf niet willen dat ik zo iemand zou tegenkomen. Maar ik heb spijt van die dingen ik werk aan mijn problematiek. Er zijn andere varkens die gewoon trots voortdoen met hun daden. En daar moet een lijn worden getrokken maar ik ben veroordeelt als een van die varkens en word nu door het gerecht bekeken als dat zelfde krapul die gewoon verderdoet met hun daden. Er is op mij een stempel gezet gelijk die mensen die voortdoen met hun daden. Er moet een lijn worden getrokken in het gerecht bij mensen die voortdoen met hun daden of hun probleem aannemen en er ook aan werken. Het gerecht geeft mij toen een psychologische begeleiding doen aannemen. Dat was een van mijn voorwaarden die heb ik gedaan en wil ik opnieuw doen, ik wou dat ik dit al veel eerder had gedaan, dat had me vele problemen bespaart. Maar zet mij niet bij die mensen die trots zijn op hun daden, die erover stoefen int cafe met hun kameraden wat dat verdien ik niet. Ik ben een autofreak de zwaarste straf die zij mij kunnen geven is levenslang mijn rijbewijs kwijt. Mss verdien ik dat volgens sommigen dan kan ik zeker geloven. Want ja ik was een gevaar op de baan zeker weten. Maar ik werk aan mijn probleem en hoop ooit van die stempel af te geraken die op wij word gezet. Ik hoop zeker dat ik mijn leven terug op orde krijg en hoop alvast dat ik met mijn straf kan aanvaarden.

Franciscus
Berichten: 38603

#11 , 12 dec 2013 22:31

Persoonlijk vind ik u geen crapuul hoor.
Maar iemand die psychische problemen heeft.
Maar ook iemand met psychische problemen kan gestraft worden voor zijn daden en er kunnen ook maatregelen genomen worden.
Een psycholoog kan geen beslissing nemen over ontoerekeningsvatbaarheid. Daarvoor hebt een een gerechtsdeskundige nodig (psychiater).

Mijn bescheiden mening: zware boete ( groot stuk voorwaardelijk) - rijverbod voor meerdere maanden en en theorie en praktijk na medisch en psychologische herstelonderzoek.

Goede raad ... rij voorlopig niet meer met de auto.
Neem een goede advocaat die meegaat in medisch aspect. En wacht niet tot zoeken van psychiatrische hulp tot na het vonnis maar doe dat nu al.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 13 dec 2013 10:08

Ik weet meer dan iedereen dat ik foute dingen heb begaan, mijn rijgedrag is nu veel beter.
Sorry, maar "beter" is in mijn ogen niet goed genoeg. Als u zou zeggen: "Op dit moment hou ik me perfect aan alle verkeersregels en de wegcode." zou dit al veel positiever klinken dan "het is nu wat beter".
Omdat ik zeker geen boetes meer wil hebben.
Ook hier: als bovenstaande uw grootste motivatie is om u aan de verkeersregels te houden, hebt u nog steeds niet de correcte mentale instelling om u in het verkeer te begeven.
Ik ben toen met een psygolooh moeten praten om te kijken dat ik niet ontoerekeningsvatbaar was. De rechter geeft dit niet aanvaard waar ik mee kan leven.
Ook hier lijkt het me of u toen een excuus zocht om uw verantwoordelijkheid niet te hoeven opnemen. Gelukkig heeft de rechter het niet aanvaard.
Maar er loopt nog veel zwaarder krapul in Belgie die trots zijn dat ze op iemand slaan dat ze er mee te koop lopen. Of die meerdermalen dronken achter het stuur kruipen. En die er de les niet uit trekken dat dit zeker niet kan.
Er lopen nog veel meer mensen rond die zich netjes in het verkeer gedragen en zich mateloos ergeren aan onverantwoordde chauffeurs zoals u in het verleden was.
Er zijn andere varkens die gewoon trots voortdoen met hun daden. En daar moet een lijn worden getrokken maar ik ben veroordeelt als een van die varkens en word nu door het gerecht bekeken als dat zelfde krapul die gewoon verderdoet met hun daden.
Het gerecht trekt een lijn! Er zijn regels en als die overtreden worden, komen er gevolgen. Het is ook niet dat u één foutje gemaakt hebt, hé! U haalt hier 3 (drie!!!) zeer zware overtredingen aan! U beseft toch dat er niet zo héél veel mensen zijn die presteren wat u presteert?
Het gerecht geeft mij toen een psychologische begeleiding doen aannemen. Dat was een van mijn voorwaarden die heb ik gedaan
Dus initiëel hebt u niet zelf spontaan naar begeleiding gezocht? Ze is je opgelegd?
Maar ik werk aan mijn probleem
Dat is mooi, maar zolang je aan uw probleem werkt, is dat probleem er nog steeds in zekere mate. Je blijft dan een gevaar op de weg. In mijn ogen kan je pas terug de baan op als uw probleem volledig achter de rug is.
Ik hoop zeker dat ik mijn leven terug op orde krijg en hoop alvast dat ik met mijn straf kan aanvaarden.
Het siert u dat u uw leven terug op orde probeert te krijgen, maar ik heb de indruk dat u dit vooral voor uzelf wil: u wenste geen boetes meer, u wenst uw rijbewijs niet kwijt te raken, u hoopt uw straf te kunnen aanvaarden.

Een goede raad: probeer een "mind-switch" te maken: u bent ZELF verantwoordelijk voor wat u doet. En uw daden hebben steeds gevolgen voor anderen! Besef dat het bijvoorbeeld goed mogelijk is dat, wanneer u tegen 100 per uur door de bebouwde kom scheurde, u een ouder voorbij gereden bent van een kind dat door een andere gek in het verkeer op een zebrapad omver gereden is. Hoe moet die ouder zich voelen als er iemand tegen 100 per uur voorbij vlamt in de bebouwde kom?

Ik zeg dit niet om u een schuldgevoel aan te praten, laat dit duidelijk zijn. Ik probeer u verantwoordelijkheidszin aan te praten. Uw posts getuigen meer van zelfbeklag dan dat ze getuigen van initiatief om uw leven echt terug op de rails te krijgen. Zelfs het feit dat u een psycholoog raadpleegt, blijkt nu door de rechtbank opgelegd te zijn en geen eigen initiatief.

Zonder de mind-switch dat je zelf verantwoordelijk bent voor uw daden, en dat de daden die je in het verleden gesteld hebben, gewoon niet kunnen in een maatschappij (en niet omdat het je geld aan boetes kost, maar gewoon omdat het onverantwoord is en levens kan kosten), ga je je leven niet op de rails krijgen. Neem je leven ZELF in handen en handel verantwoord en doordacht en je leven zal vanzelf terug op de rails komen.

Ik ken persoonlijk iemand die het nog bonter gemaakt had dan u: Zware verkeersovertredingen, cannabis roken, job kwijt geraakt, in de schulden geraakt... Deze persoon zat op een moment ook zo diep dat hij geen uitweg meer zag. Hij heeft echter de knop omgedraaid. Hij is in schuldbemiddeling gegaan, heeft avondonderwijs gevolgd en een diploma gehaald, heeft opnieuw werk gevonden (betere job en beter betaald dan voordien, dankzij diploma), geen drugs meer, huurt nu een mooi nieuwbouwappartement, en is één van mijn beste kameraden. Hij geeft ook zelf aan dat hij vroeger wel uit de problemen wou geraken, maar puur uit eigenbelang. Het is hem toen niet gelukt. Het is pas toen hij inzag dat hij ZELF verantwoordelijk is voor zijn eigen leven en de levens in zijn omgeving, dat zijn situatie verbeterd is. Net door zijn eigen gedrevenheid. Ik hoop van harte dat u zelf ook dat "licht" ziet.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke
Berichten: 2434

#13 , 13 dec 2013 11:33

Het zou alvast goed staan:
- dat U blijk heeft van spijt
- dat U op eigen initiatief psychische hulpverlening opzoekt, en de hulpverlener attesten laat opmaken ivm de evolutie. Zodat je die in de rechtbank kunt voorleggen
- dat U vrijwillig uw rijbewijs inlevert tot na de rehabilitatie

In dit geval zie ik sommige politierechters nog meestappen.
Natuurlijk kan dit zich niet blijven herhalen, en dat dit een allerlaatste kans is.

Benni1991
Topic Starter
Berichten: 18

#14 , 29 mar 2014 16:02

Ik weet meer dan iedereen dat ik foute dingen heb begaan, mijn rijgedrag is nu veel beter.
Sorry, maar "beter" is in mijn ogen niet goed genoeg. Als u zou zeggen: "Op dit moment hou ik me perfect aan alle verkeersregels en de wegcode." zou dit al veel positiever klinken dan "het is nu wat beter".
Omdat ik zeker geen boetes meer wil hebben.
Ook hier: als bovenstaande uw grootste motivatie is om u aan de verkeersregels te houden, hebt u nog steeds niet de correcte mentale instelling om u in het verkeer te begeven.
Ik ben toen met een psygolooh moeten praten om te kijken dat ik niet ontoerekeningsvatbaar was. De rechter geeft dit niet aanvaard waar ik mee kan leven.
Ook hier lijkt het me of u toen een excuus zocht om uw verantwoordelijkheid niet te hoeven opnemen. Gelukkig heeft de rechter het niet aanvaard.
Maar er loopt nog veel zwaarder krapul in Belgie die trots zijn dat ze op iemand slaan dat ze er mee te koop lopen. Of die meerdermalen dronken achter het stuur kruipen. En die er de les niet uit trekken dat dit zeker niet kan.
Er lopen nog veel meer mensen rond die zich netjes in het verkeer gedragen en zich mateloos ergeren aan onverantwoordde chauffeurs zoals u in het verleden was.
Er zijn andere varkens die gewoon trots voortdoen met hun daden. En daar moet een lijn worden getrokken maar ik ben veroordeelt als een van die varkens en word nu door het gerecht bekeken als dat zelfde krapul die gewoon verderdoet met hun daden.
Het gerecht trekt een lijn! Er zijn regels en als die overtreden worden, komen er gevolgen. Het is ook niet dat u één foutje gemaakt hebt, hé! U haalt hier 3 (drie!!!) zeer zware overtredingen aan! U beseft toch dat er niet zo héél veel mensen zijn die presteren wat u presteert?
Het gerecht geeft mij toen een psychologische begeleiding doen aannemen. Dat was een van mijn voorwaarden die heb ik gedaan
Dus initiëel hebt u niet zelf spontaan naar begeleiding gezocht? Ze is je opgelegd?
Maar ik werk aan mijn probleem
Dat is mooi, maar zolang je aan uw probleem werkt, is dat probleem er nog steeds in zekere mate. Je blijft dan een gevaar op de weg. In mijn ogen kan je pas terug de baan op als uw probleem volledig achter de rug is.
Ik hoop zeker dat ik mijn leven terug op orde krijg en hoop alvast dat ik met mijn straf kan aanvaarden.
Het siert u dat u uw leven terug op orde probeert te krijgen, maar ik heb de indruk dat u dit vooral voor uzelf wil: u wenste geen boetes meer, u wenst uw rijbewijs niet kwijt te raken, u hoopt uw straf te kunnen aanvaarden.

Een goede raad: probeer een "mind-switch" te maken: u bent ZELF verantwoordelijk voor wat u doet. En uw daden hebben steeds gevolgen voor anderen! Besef dat het bijvoorbeeld goed mogelijk is dat, wanneer u tegen 100 per uur door de bebouwde kom scheurde, u een ouder voorbij gereden bent van een kind dat door een andere gek in het verkeer op een zebrapad omver gereden is. Hoe moet die ouder zich voelen als er iemand tegen 100 per uur voorbij vlamt in de bebouwde kom?

Ik zeg dit niet om u een schuldgevoel aan te praten, laat dit duidelijk zijn. Ik probeer u verantwoordelijkheidszin aan te praten. Uw posts getuigen meer van zelfbeklag dan dat ze getuigen van initiatief om uw leven echt terug op de rails te krijgen. Zelfs het feit dat u een psycholoog raadpleegt, blijkt nu door de rechtbank opgelegd te zijn en geen eigen initiatief.

Zonder de mind-switch dat je zelf verantwoordelijk bent voor uw daden, en dat de daden die je in het verleden gesteld hebben, gewoon niet kunnen in een maatschappij (en niet omdat het je geld aan boetes kost, maar gewoon omdat het onverantwoord is en levens kan kosten), ga je je leven niet op de rails krijgen. Neem je leven ZELF in handen en handel verantwoord en doordacht en je leven zal vanzelf terug op de rails komen.

Ik ken persoonlijk iemand die het nog bonter gemaakt had dan u: Zware verkeersovertredingen, cannabis roken, job kwijt geraakt, in de schulden geraakt... Deze persoon zat op een moment ook zo diep dat hij geen uitweg meer zag. Hij heeft echter de knop omgedraaid. Hij is in schuldbemiddeling gegaan, heeft avondonderwijs gevolgd en een diploma gehaald, heeft opnieuw werk gevonden (betere job en beter betaald dan voordien, dankzij diploma), geen drugs meer, huurt nu een mooi nieuwbouwappartement, en is één van mijn beste kameraden. Hij geeft ook zelf aan dat hij vroeger wel uit de problemen wou geraken, maar puur uit eigenbelang. Het is hem toen niet gelukt. Het is pas toen hij inzag dat hij ZELF verantwoordelijk is voor zijn eigen leven en de levens in zijn omgeving, dat zijn situatie verbeterd is. Net door zijn eigen gedrevenheid. Ik hoop van harte dat u zelf ook dat "licht" ziet.





Ondertussen zijn al verschillende boetes binnengekomen, en ik ben bezig om mijn theorie opnieuw af te leggen.

Meneer ik heb GEEN zelfbeklag mijn voorwaarden waren ook psyhische hulp zoeken. Als u met u grote mond mij kan helpen om een gepaste instelling te vinden. Uitleggen is makkelijk ik probeer hulp te zoeken heb al verschillende intake gesprekken gedaan overal zitten mensen te wachten om in een instelling te gaan. Sinds 2december ben ik al op zoek naar hulp. Als ziekenhuizen overvol zitten en ik telkens op een wachtlijst komt te staan, hoe kan ik dan hulp vinden. Als u enig besef welk schuldgevoel ik al heb voor het onrecht dat ik mensen heb aangedaan door in een dronken bui te slaan op mensen, dan zou u wel anders praten. Enige raad houd uw mond als je deze zaken nog nooit hebt meegemaakt!!!

Benni1991
Topic Starter
Berichten: 18

#15 , 29 mar 2014 16:02

Ik weet meer dan iedereen dat ik foute dingen heb begaan, mijn rijgedrag is nu veel beter.
Sorry, maar "beter" is in mijn ogen niet goed genoeg. Als u zou zeggen: "Op dit moment hou ik me perfect aan alle verkeersregels en de wegcode." zou dit al veel positiever klinken dan "het is nu wat beter".
Omdat ik zeker geen boetes meer wil hebben.
Ook hier: als bovenstaande uw grootste motivatie is om u aan de verkeersregels te houden, hebt u nog steeds niet de correcte mentale instelling om u in het verkeer te begeven.
Ik ben toen met een psygolooh moeten praten om te kijken dat ik niet ontoerekeningsvatbaar was. De rechter geeft dit niet aanvaard waar ik mee kan leven.
Ook hier lijkt het me of u toen een excuus zocht om uw verantwoordelijkheid niet te hoeven opnemen. Gelukkig heeft de rechter het niet aanvaard.
Maar er loopt nog veel zwaarder krapul in Belgie die trots zijn dat ze op iemand slaan dat ze er mee te koop lopen. Of die meerdermalen dronken achter het stuur kruipen. En die er de les niet uit trekken dat dit zeker niet kan.
Er lopen nog veel meer mensen rond die zich netjes in het verkeer gedragen en zich mateloos ergeren aan onverantwoordde chauffeurs zoals u in het verleden was.
Er zijn andere varkens die gewoon trots voortdoen met hun daden. En daar moet een lijn worden getrokken maar ik ben veroordeelt als een van die varkens en word nu door het gerecht bekeken als dat zelfde krapul die gewoon verderdoet met hun daden.
Het gerecht trekt een lijn! Er zijn regels en als die overtreden worden, komen er gevolgen. Het is ook niet dat u één foutje gemaakt hebt, hé! U haalt hier 3 (drie!!!) zeer zware overtredingen aan! U beseft toch dat er niet zo héél veel mensen zijn die presteren wat u presteert?
Het gerecht geeft mij toen een psychologische begeleiding doen aannemen. Dat was een van mijn voorwaarden die heb ik gedaan
Dus initiëel hebt u niet zelf spontaan naar begeleiding gezocht? Ze is je opgelegd?
Maar ik werk aan mijn probleem
Dat is mooi, maar zolang je aan uw probleem werkt, is dat probleem er nog steeds in zekere mate. Je blijft dan een gevaar op de weg. In mijn ogen kan je pas terug de baan op als uw probleem volledig achter de rug is.
Ik hoop zeker dat ik mijn leven terug op orde krijg en hoop alvast dat ik met mijn straf kan aanvaarden.
Het siert u dat u uw leven terug op orde probeert te krijgen, maar ik heb de indruk dat u dit vooral voor uzelf wil: u wenste geen boetes meer, u wenst uw rijbewijs niet kwijt te raken, u hoopt uw straf te kunnen aanvaarden.

Een goede raad: probeer een "mind-switch" te maken: u bent ZELF verantwoordelijk voor wat u doet. En uw daden hebben steeds gevolgen voor anderen! Besef dat het bijvoorbeeld goed mogelijk is dat, wanneer u tegen 100 per uur door de bebouwde kom scheurde, u een ouder voorbij gereden bent van een kind dat door een andere gek in het verkeer op een zebrapad omver gereden is. Hoe moet die ouder zich voelen als er iemand tegen 100 per uur voorbij vlamt in de bebouwde kom?

Ik zeg dit niet om u een schuldgevoel aan te praten, laat dit duidelijk zijn. Ik probeer u verantwoordelijkheidszin aan te praten. Uw posts getuigen meer van zelfbeklag dan dat ze getuigen van initiatief om uw leven echt terug op de rails te krijgen. Zelfs het feit dat u een psycholoog raadpleegt, blijkt nu door de rechtbank opgelegd te zijn en geen eigen initiatief.

Zonder de mind-switch dat je zelf verantwoordelijk bent voor uw daden, en dat de daden die je in het verleden gesteld hebben, gewoon niet kunnen in een maatschappij (en niet omdat het je geld aan boetes kost, maar gewoon omdat het onverantwoord is en levens kan kosten), ga je je leven niet op de rails krijgen. Neem je leven ZELF in handen en handel verantwoord en doordacht en je leven zal vanzelf terug op de rails komen.

Ik ken persoonlijk iemand die het nog bonter gemaakt had dan u: Zware verkeersovertredingen, cannabis roken, job kwijt geraakt, in de schulden geraakt... Deze persoon zat op een moment ook zo diep dat hij geen uitweg meer zag. Hij heeft echter de knop omgedraaid. Hij is in schuldbemiddeling gegaan, heeft avondonderwijs gevolgd en een diploma gehaald, heeft opnieuw werk gevonden (betere job en beter betaald dan voordien, dankzij diploma), geen drugs meer, huurt nu een mooi nieuwbouwappartement, en is één van mijn beste kameraden. Hij geeft ook zelf aan dat hij vroeger wel uit de problemen wou geraken, maar puur uit eigenbelang. Het is hem toen niet gelukt. Het is pas toen hij inzag dat hij ZELF verantwoordelijk is voor zijn eigen leven en de levens in zijn omgeving, dat zijn situatie verbeterd is. Net door zijn eigen gedrevenheid. Ik hoop van harte dat u zelf ook dat "licht" ziet.





Ondertussen zijn al verschillende boetes binnengekomen, en ik ben bezig om mijn theorie opnieuw af te leggen.

Meneer ik heb GEEN zelfbeklag mijn voorwaarden waren ook psyhische hulp zoeken. Als u met u grote mond mij kan helpen om een gepaste instelling te vinden. Uitleggen is makkelijk ik probeer hulp te zoeken heb al verschillende intake gesprekken gedaan overal zitten mensen te wachten om in een instelling te gaan. Sinds 2december ben ik al op zoek naar hulp. Als ziekenhuizen overvol zitten en ik telkens op een wachtlijst komt te staan, hoe kan ik dan hulp vinden. Als u enig besef welk schuldgevoel ik al heb voor het onrecht dat ik mensen heb aangedaan door in een dronken bui te slaan op mensen, dan zou u wel anders praten. Enige raad houd uw mond als je deze zaken nog nooit hebt meegemaakt!!!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”