Onderbord bij parkeervak

Mobiliteit9000
Topic Starter
Berichten: 1

Onderbord bij parkeervak

#1 , 11 dec 2013 12:43

Hierbij wou ik even informeren of het onderbord '30m' geldig is aangezien de tekst verticaal staat en niet horizontaal.
Afbeelding

Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 dec 2013 12:47

De pijl wijst toch in de juiste richting

69_Shorty_69
Berichten: 153

#3 , 11 dec 2013 13:42

Mava105 heeft gelijk maar ook TS heeft gelijk.

In dit geval kan dit bord enkel geklassificeerd worden onder E0a en niet onder E0c.

Dus het betreffende verbod of gebod begint dus bij het bord waar E0a staat en eindigt oftewel bij een bord waar onderbord E0b aan is bevestigd of tot aan het volgende kruispunt, tenzij het een zone bord is natuurlijk.

Aan de foto te zien vermoed ik dat dit om een parkeer gebodsbord gaat dus ben je verplicht hieraan te houden zelfs voorbij de 30m en rekeninghoudend met:

Dat je niet parkeert op een verhoogde berm binnen de bebouwde kom.
Dat het gebodsbord geen specifieke parkeerplaatsen voorziet (vrachtwagens, motorfietsen, gehandicapten, ...).
Dat je de minimum doorlaatruimtes respecteert naargelang de breedte van de rijbaan en/of rijvak en wegmarkeringen.
De minimum afstanden tussen de geparkeerde wagens en de hoek van de straat, zebrapaden, bushaltes,... respecteert.

Dus is het geen reglementair E0c onderbord...
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 11 dec 2013 16:43

Hoewel dit bord niet voldoet aan de voorwaarden van het MB voor de plaatsingsvoorwaarden, kan de rechter (in voorkomend geval) toch besluiten dat dit voldoende duidelijk is, en dus geldig. Ik zou toch 2 keer nadenken voor ik tegen dit bord ga zondigen.

lohabra
Berichten: 1015

#5 , 11 dec 2013 22:06

Het onderbord kan mss ongeldig zijn omdat het niet voldoet aan de voorwaarden. Dat betekent daarom nog niet noodzakelijk dat het parkeerbord E9 op zich ineens ook ongeldig zou zijn....
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”