Parkeren voor eigen garage

Turaki
Berichten: 6870

Re: Parkeren voor eigen garage

#16 , 11 dec 2013 16:31

Stationeren? waar staat dat in de wegcode?
Ik denk dat hij bedoelt stil staan.
De parkeerstrook eindigt net voorbij de garage , maar dat betekent niet dat daarom het parkeerverbod daar eindigt. Wit verticaal bord met zwarte pijl naar beneden.
Welk bord? Er is een algemeen parkeerverbod voor garages, en dit wordt niet met een bord aangeduid. En als je een quote overneemt, neem de juiste tekst over. De parkeerstrook eindigt niet net voorbij de garage, maar net voor de garage.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wuyts1991
Berichten: 399

#17 , 11 dec 2013 18:34

Ik zou zeggen, maak eens enkele foto's.

Niemand hier kan zeggen of jij voor je poort mag staan zonder de situatie te kennen.
Het is een Als..Als.. verhaal. Dus foto's zullen heel wat duidelijkheid brengen.

Lightning

#18 , 11 dec 2013 18:36

25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
Dat lijkt mij zelfs zonder foto voldoende duidelijk.

Reclame

seniorke
Berichten: 11

#19 , 11 dec 2013 23:01

Ik denk dat hij bedoelt stil staan.
Nee, ik bedoel wel degelijk stationeren.
Men heeft hier blijkbaar nog nooit over stationeersverbod gehoord.

http://www.limburgnieuws.be/herk-1366826375.html

http://www.hoeilander.be/content/ik-bek ... rtredingen

Lightning

#20 , 11 dec 2013 23:14

seniorke, de juridisch correcte term voor wat U hier "stationeren" noemt is wel degelijk "stilstaan".
2.22. "Stilstaand voertuig" : een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.
Uw referenties gebruiken een verkeerd term.

Wuyts1991
Berichten: 399

#21 , 12 dec 2013 15:36

25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
Dat lijkt mij zelfs zonder foto voldoende duidelijk.
Dit is zonder foto helemaal niet zo duidelijk.

Wat u aanhaalt is de algemene verkeersregel.
Echter kan plaatselijke reglementering hier een belangrijke rol in spelen.

Om een voorbeeld aan te geven, in een woonerf mag je nooit voor je eigen garage parkeren.

Turaki
Berichten: 6870

#22 , 12 dec 2013 16:28

25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
Dat lijkt mij zelfs zonder foto voldoende duidelijk.
Dit is zonder foto helemaal niet zo duidelijk.

Wat u aanhaalt is de algemene verkeersregel.
Echter kan plaatselijke reglementering hier een belangrijke rol in spelen.

Om een voorbeeld aan te geven, in een woonerf mag je nooit voor je eigen garage parkeren.
Zucht. Goed, je mag voor je eigen garage (of elke andere garage of inrij) parkeren als je nummerplaat duidelijk zichtbaar daar is aangebracht, tenzij je hiermee een ander parkeerverbod negeert. Zo, zeer duidelijk en toch geen foto nodig.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”