Bushalte buiten gebruik

Aniz
Topic Starter
Berichten: 1

Bushalte buiten gebruik

#1 , 28 nov 2013 14:00

We hebben hier op het werk met 3 personen een proces-verbaal ontvangen op een plaats waar de bushalte buiten gebruik is. Er is ook geen markering waar er niet geparkeerd mag worden en geen verkeersborden enkel de gele paal van de bus met duidelijke vermelding "halte tijdelijk niet bediend". Kan hier tegen bezwaar aangetekend worden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 28 nov 2013 14:18

Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
...
2° op minder dan 15 meter aan weerszijden van een bord dat een autobus-, trolleybus- of tramhalte aanwijst;
...
Het is niet omdat de bushalte tijdelijk niet bediend wordt, dat bovenstaande niet meer van toepassing is.

Kingfisher
Berichten: 483

#3 , 01 dec 2013 01:42

Hmm, ik zou argumenteren dat de vervoersmaatschappij zelf aangegeven heeft dat dit (tijdelijk) geen bushalte meer is, dus mag er geparkeerd worden zolang de bushalte buiten dienst is.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 01 dec 2013 11:27

Een bushalte die tijdelijk niet bedient wordt, is nog steeds een bushalte. In de praktijk lijkt dit niets, maar juridisch toch een belangrijk verschil met een bushalte die buiten gebruik is gesteld.

lohabra
Berichten: 1015

#5 , 01 dec 2013 15:44

Hmm, ik zou argumenteren dat de vervoersmaatschappij zelf aangegeven heeft dat dit (tijdelijk) geen bushalte meer is, dus mag er geparkeerd worden zolang de bushalte buiten dienst is.
Ik vrees dat deze argumentatie snel onderuit gehaald zal worden als de vervoersmaatschappij kan aantonen dat het bord dat de halte aanduidt er nog steeds staat.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 dec 2013 15:35

Ik vrees dat deze argumentatie snel onderuit gehaald zal worden als de vervoersmaatschappij kan aantonen dat het bord dat de halte aanduidt er nog steeds staat.
Ik vermoed dat het de politie is die de boetes uitgeschreven heeft, niet de "pseudo-agenten" van de Lijn zelf?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”