enkelrichting omdat ik niet anders kon

mikado.007
Topic Starter
Berichten: 53

enkelrichting omdat ik niet anders kon

#1 , 11 nov 2013 18:42

Een tijd geleden stond ik geparkeerd op een openbare parking waar er een 1 ingang is en 1 uitgang.

toen ik wilde wegrijden stond er een poolse wagen in panne en kon ik niet wegrijden via de gewone uitgang.

noodgedwongen ben ik via de enkelrichting weggereden.

2 weken later krijg ik hier een boete voor.

is hier een oplossing voor?

let wel: heb geen enkel bewijs van de auto die in panne was.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 11 nov 2013 18:50

Vorige week stond ik geblokkeerd op de autosnelweg omdat er een Poolse camion was omgekanteld.
Alle auto"s moesten wachten tot de weg vrij was. We mochten niet spookrijden in de rijrichting van de tegenliggers.
In vrees dat in uw geval eenzelfde verbod van toepassing was......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38595

#3 , 11 nov 2013 18:57

Trouwens bij een overtreding wordt zelf geen enkele vorm van opzet vermoed of gevraagd.
Het louter feit van het plegen is voldoende.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 nov 2013 17:05

toen ik wilde wegrijden stond er een poolse wagen in panne en kon ik niet wegrijden via de gewone uitgang.
Beter had geweest de eigenaar te helpen om de wagen te verduwen naar een plaats waar hij niet in de weg stond. Zoals gezegd vrees ik ook dat u hier nu weinig kan tegen doen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Kingfisher
Berichten: 483

#5 , 20 nov 2013 11:16

Het grote probleem hier is de bewijslast. Stel dat het een verschoonbare reden/overmacht zou kunnen zijn, hoe ga je het bewijs leveren van die geblokkeerde uitgang?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”