Voorstel tot minnelijke schikking op oud adres

MerlotDC
Topic Starter
Berichten: 1

Voorstel tot minnelijke schikking op oud adres

#1 , 08 nov 2013 16:14

Hallo,

Deze week ontving ik na een overtreding een brief van de GDW dat ik mij moet gaan verantwoorden voor de rechter aangezien ik niet ben ingegaan op het voorstel tot minnelijke schikking.

Ik viel compleet uit de lucht aangezien ik nooit een minnelijk schikking heb ontvangen. Deze is na navraag bij het desbetreffende politiekantoor, terecht gekomen op mijn adres waar sinds meer dan 1 jaar niet meer woonachtig ben. De wijziging in het volksregister is ook reeds sinds september 2012 doorgevoerd.

Nu moet ik dus hoogstwaarschijnlijk een zwaardere boete betalen aangezien ik de minnelijke schikking niet wou betalen, ik zou de minnelijke schikking direct betaald hebben.

Wat is jullie advies hieromtrent? De rechter gaat hier rekening mee houden of niet? (ik pleit schuldig trouwens en wou gewoon de minnelijke schikking betalen)

Bedankt,

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 08 nov 2013 19:43

En is ook het inschrijvingsbewijs van de auto gewijzigd?
DAT adres wordt gebruikt gezien Het PV en de maningen naar dat adres worden gestuurd.
Dus op uw inschrijvingsbewijs moet de wijziging zijn aangebracht door uw gemeentebestuur.

Indien dat ook al een jaar geleden is gewijzigd staat een stempel met datum op bewijs dan eens aan politie vragen of zij willen nagaan hoe het bij hen in DIV staat.
Politie moet die afdruk niet aan u vragen maar u kan wel een nieuwe verklaring afleggen met de vraag dat politie die afdruk samen met uw verklaring bijvoegt aan het dossier.
Een jaar na verhuis van een vriendin adres wijziging samen met wijziging inschrijvingsbewijs was al van een jaar geleden.
Een boete kwam aan op vorig adres waar nog vrienden wonen.
Systemen blijken niet altijd correct te werken.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”