verbodsbord E3

peejeedp
Topic Starter
Berichten: 1

verbodsbord E3

#1 , 07 nov 2013 10:45

hey,

deze ochtend kwam ik beneden uit mijn appartement toen ik zag dat er een politiewagen achter mijn wagen stond.
voor mijn deur mag je normaal parkeren (alle auto's voor en achter elkaar)
nu stond er in het begin van deze parkeerzone een bord dat iemand had laten plaatsen dat je er tussen 2 bepaalde uren niet mocht parkeren.
waarschijnlijk om iets te laden en te lossen. ik denk dat dit waarschijnlijk het bord E3 zal geweest zijn .

nu vroeg ik mij af wat de boetes hiervoor kunnen zijn.
alvast bedankt .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 07 nov 2013 10:49

E3 wil zeggen verboden parkeren of stilstaan, dus ook verboden laden en lossen.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 07 nov 2013 11:16

En als het verplaatsbare borden waren ..met een hoogte van 1,65 m of zo dan is het zelfs verboden te parkeren 20 meter VOOR het bord.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 07 nov 2013 12:14

En als het verplaatsbare borden waren ..met een hoogte van 1,65 m of zo dan is het zelfs verboden te parkeren 20 meter VOOR het bord.
Dat is de theorie; als je parkeert moet je ook een meter afstand laten tussen jouw wagen en de andere. Pas dit allemaal toe en Antwerpen is quasi volledig autovrij. :lol:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 07 nov 2013 13:42

Staat in de wegcode.
Artikel 24: Stilstaan- en parkeerverbod
Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :
9° op minder dan 20 meter voor de verkeerslichten buiten de kruispunten;
10° op minder dan 20 meter voor de verkeersborden
De bepalingen van 9° en 10° gelden niet voor voertuigen waarvan de hoogte, lading inbegrepen niet meer dan 1,65 m bedraagt, wanneer de onderkant van die verkeersborden of lichten zich ten minste 2 meter boven de rijbaan bevindt.

Was een veelgebruikt argument op de zitting politierechtbank... maar ik stond voor het bord mijnheer de rechter, vlak ervoor niet erna.
(meestal nog verzwijgend dat ze het bord wat hadden verplaatst :lol: ).

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”