Door het rood gereden

Janmodaal
Topic Starter
Berichten: 9

Door het rood gereden

#1 , 31 okt 2013 18:24

Volgende Pro justitia heb ik vorige week ontvangen.

Heden, dinsdag één oktober tweeduizend dertien om 08.19uur
Wij,.......

Vaststellingen:

Bestuurder reed in de XXXstraat voorbij de stopstreep terwijl het verkeerslicht al over was gegaan in rode fase richting XXXstraat.
Ter hoogte van de doorsteek negeerde de bestuurder tevens het in oranje fase verkeerslicht( doorsteek XXXstraat met de XXXlaan)
Bestuurder had alle tijd om veilig te kunnen stoppen ( reed in file, matige snelheid, droog wegdek, oranje fase ongeveer drie seconden).

Afschrift van het proces verbaal werd met vragenlijst aan overtreder toegezonden op 23/10/2013.

Mijn vragen:

- Ik kan aantonen dat op moment van de overtreding ik niet aanwezig kan zijn op de plaats ( was aan het werken die dag )
- het proces verbaal werd niet binnen de 14 dagen opgestuurd
- Er is nergens een beschrijving van het voertuig of bestuurder te merken enkel de nummerplaat.

Ik heb dus 2 overtredingen aan mijn broek :
Overtreding 3de graad (rood) en overtreding 2de graad ( oranje)

Wat kan ik het beste doen op het antwoordformulier? Is de kans bestaande dat ik gewoon een minnelijke schikking krijg?
Of is dit standaard voor de politierechtbank verschijnen? ( overtreding vastgesteld door de pz Mechelen)
Is het voldoende om aan te tonen dat ik op het moment zelf onmogelijk op de plaats aanwezig kan zijn? Aangezien ik kan aantonen dat ik op het werk was en ik de gebruikelijke bestuurder ben van de wagen ( ga altijd met de auto naar het werk)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k.b.
Berichten: 876

#2 , 31 okt 2013 18:32

.
Laatst gewijzigd door k.b. op 28 mei 2014 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 31 okt 2013 21:23

Vooreerst moet de nummerplaat eigenaar gekend zijn.
Dan dient de postdatum maximaal 14 dagen na identificatie te zijn niet binnen de 14 dagen bij u aangekomen.
Beschrijving van het voertuig klopt merk, nrplt, kleur?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 01 nov 2013 12:08

- Er is nergens een beschrijving van het voertuig of bestuurder te merken enkel de nummerplaat.
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 01 nov 2013 23:24

Normaal staat in de eigen vaststellingen van de verbalisant alles wat deze ZELF heeft vastgesteld.
De gegevens van wagen en titularis nummerplaat komen via het geautomatiseerd systeem van DIV.

Janmodaal
Topic Starter
Berichten: 9

#6 , 04 nov 2013 11:11

In de eigen vaststellingen staat niets van de nummerplaat of kleur etc vermeld.
De eigenaar van de nummerplaat is gekend. Het is geen leasing wagen ofzo. Brief werd opgemaakt op 23/10 en heb ik ontvangen op 25/10.

Op welk manier kan je bewijzen aanleveren dat de WAGEN ergens anders kan zijn. De wagen stond op dat moment op de parking van mijn werk.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 04 nov 2013 11:59

Schrijf dat dan zo op het inlichtingenformulier, tenzij er op de parking van uw werk camera's staan en werden de beelden bewaard..

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 04 nov 2013 20:44

Kan uw werkgever bevestigen dat U en de wagen aanwezig waren op bureau/parking?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”