Verbodsbord C3

sheepie
Topic Starter
Berichten: 164

Verbodsbord C3

#1 , 31 okt 2013 13:02

In het KB van 30 september 2005 (aanwijzingen van de overtredingen per graad) wordt een overtreding van de eerste graad omschreven als volgt: “Alle overtredingen van de reglementen uitgevaardigd op grond van deze gecoördineerde wetten die niet expliciet in dit besluit worden benoemd, zijn overtredingen van de eerste graad”.

Als je de overtredingen van de 2de, 3de en 4de graad bekijkt (opgenomen in dit KB) is er nergens bord C3 opgenomen.
Onder de categorie van derde graad vind ik enkel de verbodsborden C1, C24a, C24b, C24c, C35 en C39 (art. 5 en 68.3)
Ben ik juist te stellen dat negeren van bord C3 dus valt onder de categorie van overtredingen van de eerste graad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 31 okt 2013 13:38

ja.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

sheepie
Topic Starter
Berichten: 164

#3 , 31 okt 2013 13:54

ok, bedankt!
mag een slotje op

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”