Fout in PV

Tuytje
Topic Starter
Berichten: 3

Fout in PV

#1 , 30 okt 2013 17:30

Hallo allemaal,

gisteren heb ik een PV ontvangen omdat ik bij het afrijden van de parking van de Mc Donalds een verbodsbord C1 genegeerd heb.
C1 is dus een verbodsbord, hoogte van de minnelijke schikking 165 € !!!!!!
Ik ben vandaag teruggereden en op de zogezegde plaats van vaststelling staat wel een gebodsbord D1 maar geen verbodsbord.

Kan ik dit aanvechten ? Is de boete voor het negeren van een slecht zienbaar gebodsbord D1 op een prive-parking lager dan 165€.

Alvast bedankt voor de feedback.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
builder
Berichten: 189

#2 , 30 okt 2013 18:43

Hebt u de richting van het gebodsbord D1 gevolgd?

Komt de parking uit op een éénrichtingsstraat, aangeduid met een bord C1 in het begin van de straat?
Het bord D1 op de parking staat dan waarschijnlijk daar om u er aan te herinneren in de correcte richting de straat op te rijden.

Tuytje
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 31 okt 2013 07:55

Ik heb de richting die het D1 bord aangaf niet gevolgd, dus daar erken ik in fout te zijn maar aan het begin van die straat staat geen C1 bord !

Dus als je van die prive-parking rijdt staat daar, slecht zichtbaar, een D1 bord die aangeeft naar links af te rijden. Ik ben echter naar rechts afgeslagen omdat ik 5 meter (!) verder terug naar rechts moest. Maar de straat waar ik naar links moest ( door het D1 bord ) heeft geen 1 richting dus er is geen enkel C1 bord in de buurt. ( Ik lieg bijna want op de prive-parking staat een C1 bord zodoende je niet de verkeerde richting van de Mc drive inrijdt :lol: ).

M.a.w. hoewel zeer onlogisch, erken ik het negeren van een D1 bord maar niet van een C1 bord. Is de boete dan ook 165€ ?

Reclame

Tuytje
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 02 nov 2013 10:25

Iemand meer info ?

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 02 nov 2013 10:29

Negeren D1 is maar 1e categorie, met minnelijke schikking van 60€. Als u zeker bent dat dit het enige is dat u heeft gedaan, lijkt mij dit voldoende basis om uw boete aan te vechten.

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 02 nov 2013 13:16

C1 bord kan ook aan het einde van de straat staan.

Turaki
Berichten: 6870

#7 , 02 nov 2013 14:28

C1 bord kan ook aan het einde van de straat staan.
Een bord is toch maar geldig vanaf de plaats waar het geplaatst wordt? Daarnaast heeft TS gezegd dat de straat geen 1-richtings verkeer heeft, dus er zal ook geen C1 staan.


ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#9 , 05 nov 2013 15:25

Voeg foto's bij het antwoordformulier en betwist de overtreding.

Geen nood als u een herinnering krijgt, deze wordt automatisch verstuurd wanneer u bezwaar aantekent
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”