Uitspraak politierechtbank

zoomit
Topic Starter
Berichten: 6

Uitspraak politierechtbank

#1 , 28 okt 2013 16:56

Beste

Vrijdag ben ik verschenen voor de Politierechtbank in Oudenaarde.
Daar werd het volgende uitgesproken voor de feiten die mij ten laste lagen:

Feit 1: 150 eur boete of 8 dagen rijverbod
Feit 2: 150 eur boete of 8 dagen rijverbod.
Het theoretische examen voor de wagen opnieuw afleggen

Wat ik mij nu afvraag is wat er nu gaat gebeuren.
- Kan ik kiezen tussen de geldboete en het rijverbod?
- Ik ga ervan uit dat de boetes nog vermenigvuldigd moeten worden met 5,5 opcentiemen.
- Als ik kan kiezen voor het rijverbod, wanneer gaat dit dan in?

Kan iemand mij hierop antwoorden?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ignace
Berichten: 82
Locatie: Tielt

#2 , 28 okt 2013 21:18

Artikel 69bis Wegverkeersreglement:

Voor de toepassing van deze wet en, in afwijking van artikel 40 van het Strafwetboek kan de boete, bij gebreke van betaling binnen de termijn van twee maanden na het arrest of het vonnis, indien het op tegenspraak, of te rekenen van de betekening, indien het bij verstek is gewezen, worden vervangen door een verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig waarvan de duur zal worden bepaald door het vonnis of het arrest van veroordeling, en die niet langer dan een maand en niet korter dan acht dagen zal zijn.

Niet betalen zal aldus het ingaan van het rijverbod tot gevolg hebben.

Wat het plannen van het rijverbod betreft, zijn dit 2 aparte feiten met 2 aparte rijverboden van amper 8 dagen elk.

M.i. kan u steeds een brief richten aan de Heer Procureur met verzoek het verval te doen plannen volgens uw wensen, maar in de regel zal een rijverbod van 10 dagen of minder niet ingepland kunnen worden. Méér zelfs, in de regio brugge wordt bovendien niet eens aan weekend rijverboden gedacht bv.

M.i. lijken de boetes reeds vermenigvuldigd en betreffen dit boetes van 25,00 x 6 elk, doch u zal wel willen aantonen welke feiten dit betreffen.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#3 , 05 nov 2013 15:29

Waarom wordt er in Brugge niet aan weekendverboden gedacht? Deze zijn toch uitdrukkelijk opgenomen in de wet.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”