PV stilstaan & parkeren

Sanguine
Topic Starter
Berichten: 2

PV stilstaan & parkeren

#1 , 16 okt 2013 19:22

Hoi iedereen,

Dit is eerder een vraag om informatie dan een betwisting van de PV die ik heb ontvangen. Om een lang verhaal kort te maken: vorige week moest ik voor mijn werk gaan laden en lossen in een drukke winkelstraat. Aangezien er geen laad- en loszone was had ik me even op het voetpad geplaatst (voetpad is breed genoeg om 3 auto's naast elkaar te plaatsen) om te kijken of ik me in de garage van de winkel kon parkeren. Ik was nog geen minuut binnen en ik kom buiten om de auto te verplaatsen en een agent vraagt me onmiddellijk om mijn rijbewijs en identiteitskaart. Resultaat: een overtreding in de tweede graad en 110 euro geldboete. Maar mijn vraag is: komt dit op mijn strafblad terecht? En zo ja, is dit permanent of vervalt dit na een bepaalde periode. Ik ben altijd gehecht geweest aan mijn blanco strafblad en ik vrees een beetje voor mijn toekomstig werk indien dit er op blijft staan.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
my_key
Berichten: 221
Juridisch actief: Ja
Locatie: Hasselt
Contacteer: Website

#2 , 16 okt 2013 19:32

U heeft toch een onmiddellijke inning of minnelijke schikking gekregen neem ik aan? Gewoon betalen en niet laten voorkomen voor de Politierechter, dan komt dat niet op uw strafblad.

Als u een geldboete door een rechter opgelegd wordt, zal het drie jaar op uw strafblad staan (art 619 Sv.).

Sanguine
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 16 okt 2013 19:38

Inderdaad. "In de komende dagen zal u een tweede schrijven toegestuurd worden met een uitnodiging om de onmiddellijke inning te betalen voor het bedrag van 110 EUR". Maar ik dacht doordat ik nog geen 2 jaar in het bezit ben van mijn rijbewijs dat er hierdoor strengere maatregelen werden getroffen. Indien het toch niet op mijn strafblad komt betaal ik graag de boete.

Bedankt!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 16 okt 2013 19:42

Niet als u de minnelijke schikking gewoon betaald.
Anders voor de rechtbank wordt de bestuurder gedagvaard en dan komt u in het vizier.

Of er een of 99 auto's op ene trottoir kunnen staan doet niets ter zake u mag er nooit staan.

lohabra
Berichten: 1015

#5 , 17 okt 2013 21:31

Inderdaad. "In de komende dagen zal u een tweede schrijven toegestuurd worden met een uitnodiging om de onmiddellijke inning te betalen voor het bedrag van 110 EUR". Maar ik dacht doordat ik nog geen 2 jaar in het bezit ben van mijn rijbewijs dat er hierdoor strengere maatregelen werden getroffen. Indien het toch niet op mijn strafblad komt betaal ik graag de boete.

Bedankt!
De strengere bestraffing, is niet van toepassing op een tweedegraadsovertreding. Meer info:

http://www.wegcode.be/actueel/recente-w ... estuurders" onclick="window.open(this.href);return false;

Als u gewoon reageert op het tweede schrijven, en de boete betaalt, bent u er in principe vanaf.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”