rechtbank

kevin1337
Topic Starter
Berichten: 1

rechtbank

#1 , 19 sep 2013 16:20

hallo, ik kom net van de rechtbank en ze heeft 2000euro boette uitgesproken + 14 dagen rijverbok...
maar 8maand geleden toen ze me gepakt hadden was ik mijn rijbewijs ook al 14dagen kwijt ,
nu is mijn vraag, of ik da rijverbod nog krijg of niet? en wanneer zou ik die brief kunnen verwachten ? want moet ook opnieuw mijn praktijk gaan afleggen!
alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie
Berichten: 164

#2 , 20 sep 2013 08:54

Als het over dezelfde feiten gaat, wordt het rijverbod (onmiddellijke intrekking rijbewijs) afgetrokken van het rijverbod uitgesproken door de rechtbank.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#3 , 23 sep 2013 12:48

Wanneer u op het ogenblik van de overtreding nog geen twee jaar over een rijbewijs beschikte, moet de rechtbank de teruggave van het rijbewijs inderdaad verplicht afhankelijk maken van het slagen in een theoretische of praktische proef.

Over een viertal weken bezorgt het politieparket u principieel een kennisgeving van het rijverbod en een lijst met de examencentra waaruit u mag kiezen. Vervolgens dient u zich met de kennisgeving van het rijverbod aan te bieden op één van deze examencentra. Nadat u geslaagd bent voor het theoretische examen, levert het examencentrum u een document van slagen af. Slechts tegen afgifte van dit document al de griffie u uw rijbewijs teruggeven.

Het rijverbod zal u worden betekend door de wijkagent. Na de betekening van het rijverbod beschikt u over een periode van 4 werkdagen om uw rijbewijs in te leveren op de griffie van de politierechtbank. Zelfs wanneer u het rijbewijs echter niet binnen de 4 werkdagen inlevert ter griffie, gaat het rijverbod automatisch in op de vijfde kalenderdag na de betekening ervan.

De periode van de onmiddellijke intrekking wordt van het rijverbod afgetrokken. U zal uw rijbewijs dan ook meteen terugkrijgen. U dient dan echter wel de proef te hebben afgelegd.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”