Mijn vriendin heeft net een parkeerboete ontvangen, die we ergens wel verwacht hadden, maar waar we niet akkoord mee gaan. Nu vraag ik mij af of we deze kunnen aanvechten, of dat ze toch in de fout gegaan is.
De feiten:
Mijn vriendin heeft haar auto gisteren (zondag) geparkeerd op een parking aan het station waar parkeermeters staan. Daar stond vermeld dat op zondag de parking vrij van betalen is. Nu zou ze pas maandag terugkomen met de trein, dus zij heeft een dagticket gekocht.
Zij kocht dit ticket dus op zondag rond 13u30 dacht ik. Nu had ik verwacht dat het ticket pas zou ingaan op maandag en geldig zou zijn tot het einde van de betaalperiode op maandag. Dit is toch wat andere automaten doen. Maar op het ticket stond dat het slechts geldig was tot ongeveer (ik denk) 7u30 maandag.
Ze kon dus op geen enkele manier een parkeerticket voor maandag bekomen, terwijl ze wel betaald had. Dus heeft ze toch dat ticket dat geldig was tot 7u30 onder de ruit gelegd, en aangeduid wanneer het gekocht was en dat het om een dagticket ging. Dit was blijkbaar niet voldoende en ze heeft bij terugkomst dus een boete onder haar ruitenwisser gevonden.
Heeft de parkeerautomaat hier gewoon geen verkeerd uur op het ticket geprint?