parkeren

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

parkeren

#1 , 30 aug 2013 07:06

Hoe lang mag ik mijn motor in een parkeerstrook laten staan zonder deze te verplaatsen ?
Motor staat in parkeerstrook over mijn deur, en buren klagen dat deze nogal hinderlijk staat opgesteld .
Ik gebruik de motor zelden doch door gebrek aan garage wens ik hem zo goed mogelijk in mijn zicht te hebben

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 30 aug 2013 08:04

Als uw motor nog rijvaardig is, is er geen beperking.

Angel87
Berichten: 84

#3 , 30 aug 2013 11:49

De wegcode spreekt enkel over volgende beperkingen van het langdurig parkeren:



1 DECEMBER 1975

27.5. BEPERKING VAN HET LANGDURIG PARKEREN

27.5.1. Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.

27.5.2. Binnen de bebouwde kommen is het verboden op de openbare weg auto's, slepen en aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton langer dan acht uur na elkaar te laten parkeren, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a, E9c of E9d is aangebracht.

27.5.3. Het is verboden op de openbare weg reclamevoertuigen langer dan drie uur na elkaar te laten parkeren.

27.6. De beperkte parkeertijd, bedoeld in 27.1. en 27.2. is niet van toepassing op de voertuigen die geparkeerd staan voor de inrij van eigendommen en waarvan het inschrijvingsteken van dit voertuig leesbaar op die inrij is aangebracht.



Zolang uw voertuig nog rijvaardig is en reglementair gepakeerd staat, is er geen beperking op uw langdurige perkeertijd.
Alis Volat Propriis

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 30 aug 2013 11:53

Moet ook verzekerd zijn om zich op de openbare weg te begeven... 8_)

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#5 , 30 aug 2013 13:47

Moet ook verzekerd zijn om zich op de openbare weg te begeven... 8_)
Dank voor antwoord en verzekering is ok 8 8_)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”